خبرهای داغ:
علی اصغر طهماسبی گفت:یکی از اقدامات عملی و محورهایی که دانشگاه‌ها می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال کنند، تشکیل اتاق فکر و تبیین مصادیق اقدام و عمل در حوزه های مختلف است.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۰۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،به نقل از استانداری ،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس کمیسیون دانشجویی استان گفت: اعتقاد داریم دانشگاهها به دلیل اینکه گروه مرجع هستند، می توانند در تحقق "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اثرگذار باشند.

"علی اصغر طهماسبی" در دومین جلسه کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان در سال 95 افزود: یکی از اقدامات عملی و محورهایی که دانشگاه‌ها می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی دنبال کنند، تشکیل اتاق فکر و تبیین مصادیق اقدام و عمل در حوزه های مختلف است.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان ادامه داد: بر همین اساس از آنجا که دانشگاه‌ محل تولید علم است، این بحث در آنجا مهم‌تر و نقش دانشگاه‌ها را تأثیرگذارتر از دستگاه‌های دیگر خواهد کرد و از آنجایی که نگاه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه و قشر دانشگاهی نگاهی مثبت و امیدوارانه است، نقش شما به عنوان روسا و مسئولین دانشگاه در تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" کلیدی‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاهها به جای مدرک گرایی باید به دنبال کارآفرینی باشند، خاطرنشان کرد: در گذشته دانشگاه‌ها فقط وظیفه آموزش و پژوهش داشتند امادرحال حاضر یکی از اهداف اصلی دانشگاهها کارآفرینی است و شاخصی که دانشگاه نسبت به آن سنجیده می‌شود، تاثیرگذاری دانش‌آموختگان آن دانشگاه در صنعت، اقتصاد و جامعه است.

طهماسبی در ادامه بیان کرد: دانشگاههایی که ساختار آموزشی مناسبی دارند می توانند با نیاز سنجی نسبت به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش از اعزام 460 تن از دانشجویان استان به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و شرکت در مراسم 14 خرداد خبر داد و گفت: خوشبختانه دانشگاههای ما در برگزاری مناسبت های فرهنگی و مذهبی خوب عمل کرده اند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها