افزایش 16 درصدی میزان طلاق در بیله سوار مغان

رییس ثبت احوال بیله سوار مغان از افزایش 16 درصدی میزان طلاق در این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۹۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، علی موسی پور در جلسه ثبت وقایع حیاتی گفت: با توجه به بررسی های مشترک مرکز اطلاع رسانی و پژوهش فرمانداری بیله سوار و ثبت و احوال این شهرستان در سال 94 برای هر شش ازدواج ، یک مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی گفت: در این مدت میزان ولادت نسبت به سال 93 هفت درصد کاهش ، میزان وفات 42 درصد کاهش و میزان ازدواج زوجین در این شهرستان در حد مطلوب بوده طوری که در سال های 93 تعداد 582 ثبت ازدواج و در سال 94 تعداد 584 ازدواج به ثبت رسیده است.

او اظهار کرد: در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال نیز 114مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 مورد کاهش یافته و همچنین میزان طلاق 16 مورد به ثبت رسیده که در دو ماه اول سال گذشته 22مورد ثبت شده است.

وی همچنین از ارایه خدمات نوین الکترونیکی در ثبت احوال اعم از صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسال ، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و ایجاد مقدمات صدور کارت ملی هوشمند و اهمیت آنها در اتقان اسناد هویتی خبر داد.
جعفرپور مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به جدی گرفتن بیماری های قلبی و عروقی که 45 درصد مرگ و میر در سال گذشته در شهرستان به این بیماری اختصاص داشت گفت: پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و کنترل و مراقبت های پزشکی در این بخش می تواند در کاهش آمار وفات و حفظ نیروهای انسانی و سرمایه های نظام مثمر ثمر باشد
.

او افزود: ابتلا به سرطان با 18درصد ، اتفاقات و حوادث هشت درصد و بیماری های تنفسی ، عصبی ، روانی ، عفونی و غدد هر کدام با یک و نیم درصد از جمله عوامل دیگر وفات شهروندان در این شهرستان بوده است.

به گزارش صبح مغان از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار، کریم خسروی سرپرست معاونت فرمانداری بیله سوار نیز گفت: ثبت و تهیه آمار و ارقام و بکارگیری آن نقش حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: دهیاران باید در ثبت وقایع حیاتی در روستاها همکاری بیشتری داشته باشند و آموزش و پرورش نیز در زمینه عکس دار کردن شناسنامه دانش آموزان و اطلاع رسانی همکاری و اطلاع رسانی کند.

وی همچنین با اشاره به رشد شاخص های کمی و کیفی در ثبت احوال شهرستان اظهار کرد: احساس نیاز به خدمات ثبت احوال بیانگر نقش منحصر بفرد ثبت احوال در دنیای امروز است و تعیین مکانی دقیق شهرستانی و حتی شهری و روستایی طلاق ها بسیار مهم است و می تواند در آسیب شناسی موضوع تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار