برای توسعه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی، نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه کتابخانه های عمومی هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۰۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، در جلسه ای که انجمن کتابخانه های عمومی سرعین با حضور فرماندار و معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سرعین برگزار شد فرماندار این شهرستان گفت:فرهنگ را پایه و عامل رشد در همه زمینه ها است و برای توسعه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی، نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه کتابخانه های عمومی هستیم.

عاطف ناصری، تجهیز و شاداب سازی کتابخانه های عمومی را یکی از عوامل جذب شهروندان به سمت این مراکز فرهنگی بیان کرده و افزود: با تسریع در تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان سرعین، میتوان از ظرفیت خیرین نیکوکار سرعینی در تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی و خرید منابع لازم استفاده بهتری نمود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین با قول مساعد نسبت به تأمین اعتبارات لازم دولتی برای کتابخانه های عمومی این شهرستان، مشارکت خیرین در زمینه اهدای زمین، ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی شایق را از افتخارات این منطقه و مایه خرسندی مردم روستای شایق دانست.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با تقدیر از حمایتهای فرماندار سرعین و اعضای انجمن از فعالیت های کتابخانه ای، سرعین را یکی از مهمترین مراکز گردشگری کشور دانسته و گفت: شهری که به مهمان نوازی و قطب گردشگری شُهره است، باید نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ، مطالعه و کتاب داشته باشد.

جعفر نوع خواه، تعمیر و تجهیز لازم در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) سرعین، تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی شایق و خرید منابع را از جمله موارد مورد نیاز مشارکت خیرین سرعینی معرفی نموده و افزود: با توجه به خوشنامی خیرین نیکوکار سرعینی انتظار ما اینست که با توجه کافی نسبت به کتابخانه های عمومی، یاریگر ما در زمینه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و خردورزی در جامعه باشند.

قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، داور نصرتی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای این مراکز، خواستار مساعدت فرماندار و خیرین نیکوکار در خصوص تأمین اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی این شهرستان شد.

وی، همچنین از برنامه های متنوع کتابخانه های عمومی در حوزه غنی سازی اوقات فراغت اعضاء خبر داده و این برنامه ها را در راستای توانمندسازی علمی، فرهنگی و هنری اعضای کتابخانه بیان نمود.

ارسال نظرات