مسئولان هوشیار باشند

دام شبکه های اجتماعی بیگانه برای جوانان

گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در بین جوانان و حتی دختران بنیان خانواده ها را تهدید کرده و زمینه گسترش روابط غیر اخلاقی و خارج از چارچوب ازدواج را فراهم آورده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۲۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، بی شک امروزه گسترش فن آوری های نوین ارتباطی و ایجاد شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان رایگان توسط کشورهای غربی به عنوان ابزاری برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از کشورهای هدف و همچنین ایجاد رخنه در فرهنگ و داشته های معنوی ملت ها استفاده می شود.


به عقیده کارشناسان ایجاد نرم افزارهای پیام رسانی همچون تلگرام، ویچت، واتس آپ، ooVoo،وایبر،تانگو و ... توسط دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی خانواده ها و جذابیت این برنامه ها جوانان پاک کشور و به تبع شهرستان نیر نیز در دام این شبکه های به اصطلاح اجتماعی گرفتار شده اند.


تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان نشان می‌دهد که جوانان هر چه بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند انحرافات آن‌ها از اعتقادات و هویت دینی بیشتر نمایان می‌شود.


متأسفانه استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود که زنان و مردان دایره ارتباطات جدیدی پیدا کنند که شاید در ابتدا موضوعی عادی به نظر برسد اما در طولانی مدت امنیت روانی خانواده‌ ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نرم‌افزارهای نوین ارتباطی انسان را از فضای حقیقی دور می‌کند و فردگرایی را در جامعه ترویج می‌دهد چراکه هر فرد با تلفن همراه، اینترنت و وایبر نیازهای ارتباطی خود را در فضای مجازی برطرف می‌کند.


متاسفانه استفاده از این شبکه ها به خصوص تلگرام، واتس آپ به شدت افزایش یافته و حضوری کوتاه در این شبکه ها عمق فاجعه رخ داده را نشان می دهد؛ دخترانی که تا دیروز داشتن حجاب و عفت برای آنها یک ارزش تلقی می شد امروز با انتشار عکس هایی با وضعیت نامناسب و حتی بی حجاب ارزش های اسلامی و سنتی جامعه را به چالش می کشند و مخاطب سوال و عتاب در این میان خانواده ها و پدران و مادرانی هستند که به راحتی و بدون هیچ نظارتی موبایل و کامپیوتر و اینترنت را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند و زمانی متوجه عمق فاجعه می شوند که کار از کار گذشته است.


و بی شک دریافت آمار میزان طلاق و بزه های احتماعی از جمله روابط غیر اخلاقی از مراجع ذیربط افزایش نسبی این ناهنجاری های اجتماعی را نشان می دهد و در این میان نوک پیکان اتهام به سمت شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای نشانه رفته است.


در پایان از مسئولان ذیربط انتظار می رود با حمایت از ایجاد شبکه های اجتماعی سالم داخلی و نظارت بیشتر بر شبکه های اجتماعی خارجی و نرم افزار های پیام رسان که به راحتی اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار بیگانگان قرار می دهد زمیه سالم سازی محیط های مجازی و ایجاد امنیت روانی در بین خانواده ها را فراهم آورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار