مردم ریگان در گرمای بالای 50 درجه به استقبال ماه مبارک رمضان رفته‌اند و در این میان کشاورزانی هم هستند که با زبان روزه به کار و تلاش در باغ‌های نخیلات خود مشغول هستند تا یک ماه دیگر محصول رطب مضافتی را روانه بازار مصرف کنند.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۶۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است و ماه مبارک رمضان امسال در حالی در این شهرستان آغاز شد که مردم با گرمای طاقت‌فرسای بالای 50 درجه دست و پنجه نرم می‌کنند.
شدت گرما در این شهرستان از ساعات 9 صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه دارد و طی روز در بعضی از نقاط شهرستان گرما به بالای 53 درجه نیز افزایش می‌یابد.

با توجه به اینکه در تعدادی از روستاهای شهرستان شن‌های روان در روستاها جاری است، شدت آفتاب داغی این شن‌ها را به منازل روستانشینان سوق می‌دهد.

شدت گرما در بعضی از روستاهای شهرستان ریگان کودکان و افراد میانسال را خانه‌نشین کرده است.

اما مردم ریگان در گرمای بالای 50 درجه به استقبال ماه مبارک رمضان رفته‌اند و در این میان کشاورزانی هم هستند که با زبان روزه به کار و تلاش در باغ‌های نخیلات خود مشغول هستند تا یک ماه دیگر محصول رطب مضافتی را روانه بازار مصرف کنند.

آوای دل‌نشین جمع‌خوانی قرآن کریم در سحرگاه و بعد از ظهرها از روستاهای شهرستان ریگان شنیده می‌شود و مردم بعد از اتمام کار و تلاش در مراسم جمع‌خوانی قرآن شرکت می‌کنند.

برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن در روستاهای ریگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان اظهار داشت: مراسم جمع‌خوانی قرآن در تمام روستاهایی که دارای کانون فرهنگی هنری مساجد هستند، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور نعمتی اظهار داشت: بیش از 90 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای شهرستان ریگان جمع‌خوانی قرآن را انجام می‌دهند.

وی گفت: در روستاهایی که مراسم جمع‌خوانی قرآن بر گزار نمی‌شود، اهالی این روستاها خود را به روستاهای همجوار می‌رسانند و در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان افزود: همچنین مراسم جمع‌خوانی قرآن در مرکز شهر ریگان در مسجد جامع این شهر نیز برگزار و استقبال خوبی از آن می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تعدادی از روستاهای شهرستان گرمای هوا از شدت زیادی برخوردار است، اهالی این روستاها مراسم جمع‌خوانی قرآن را بعد از نماز صبح انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات