نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برجام، نتیجه مذاکرات هسته‌ای شده است و باید طرفین ملزم به اجراء آن باشند گفت: ولی یک‌طرفه اجرا شده و این خسارتی برای ملت است.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۷۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،آیت‌الله علی معلمی به شروع کار نمایندگان مردم در خانه ملت اشاره و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید برای دولت برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کند و به دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی راه کار ارائه دهد.

وی افزود:به اعتقاد من، بهترین خدمت برای ملت، به‌کار‌گیری شیوه‌های مناسب تقویت اقتصاد مقاومتی و درآمدن از وابستگی به بیگانگان است.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر خاطر نشان کرد: برای رونق تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاها باید قانون مناسب‌تری داشته باشیم و همه این‌ها بر عهده مجلس و نمایندگان ملت است.


معلمی با بیان اینکه نمایندگان باید به دولت کمک کنند و یار و یاور آن باشند تصریح کرد: نمایندگان مجلس در درجه نخست باید حامی منافع ملت، مصلحت نظام و جامعه باشند و در برابر پیشنهاد‌های دولت چشم و گوش بسته عمل نکنند چرا که در آن‌ صورت آنها به وکیل‌الدوله تعبیر می‌شوند در حالی که نمایندگان وکیل ملت هستند.

وی در ادامه گریزی به مسئله برجام زد و گفت: در قضیه برجام با آنکه مقام معظم رهبری تصریح فرمودند که به این قضیه خوشبین نیستند  و آن‌را اتمام حجت خواندند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خود کارشناسان انرژی هسته‌ای اذعان دارند که ایران به وظایف خود عمل کرده و نسبت به اجرای تعهداتش پایبند است اما طرف مقابل همچنان نسبت به اجرای تعهداتش  به‌دنبال بهانه‌گیری است و بحث موشکی را که در مذاکرات هسته ای وجود نداشت را پیش کشید.

معلمی با بیان اینکه برجام، نتیجه مذاکرات هسته‌ای شده است و باید طرفین ملزم به اجراء آن باشند ولی یک‌طرفه اجرا شده و این خسارتی برای ملت است و مجلس و نمایندگان مجلس می توانند با موضع‌گیری قاطع خود و تصمیم مقرراتی برای دولت، از این خسارت جلوگیری کند.


امام جمعه قائم‌شهر به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حل رکود اقتصادی از طریق رونق بخشیدن به تولیدات داخلی کشور اشاره کرد و گفت: واردات بی‌رویه کالا به آتش کشیدن بنیه اقتصادی داخل است و به همان نسبتی که کالاهای مشابه داخلی از خارج وارد می‌شود، تولیدات داخلی از رونق افتاده و در نتیجه کارخانجات تولید کننده در داخل تعطیل شده و بیکاری رواج پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه وارد کردن کالاهای غیرضروری، معضل جدی برای هر کشور و هر جامعه است، گفت: دولت باید در این راه مصمم باشد و از ورود کالاهای غیرضروری جلوگیری کند، از آن سو، جامعه هم باید برای مصرف کالاهای داخلی اهتمام داشته باشند تا با کمک هم تقویت بنیه کار و رونق اقتصاد در داخل اتفاق بی‌افتد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها