امام جمعه شاهرود گفت: طرح بوستان های سلامت طرح بسیار خوبی است و ما از آن حمایت می کنیم و این طرح با توجه به اثرگذاری که داشته باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۲۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در دیدار با روحانیون طرح بوستان های سلامت بسیج سپاه شاهرود که در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تقدیر از فعالیت های انجام شده در راستای طرح بوستان سلامت و حمایت از اجرای این برنامه اثرگذار فرهنگی اظهار کرد: این طرح سبب شده تا مردم راضی و مسئولین نیز همراه شوند و باید تلاش کرد این طرح با توجه به اهداف خود دنبال و اجرا شود.

وی افزود: توجه به فرهنگ جامعه و اجرای برنامه های فرهنگی با توجه به محتوای بومی و اسلامی بسیار دارای اهمیت است و رهبری بر این موضوع تاکید دارند که باید برنامه های فرهنگی با برنامه ریزی و دقت و نظارت طرح ریزی و اجرا شود و باید مورد دقت و توجه همه دست اندرکاران قرار گیرد.

ترابی با بیان اینکه روحانیون باید در این عرصه وارد و متخصصین به کارگیری شوند بیان کرد: متخصصین دین مردم روحانیون هستند و با توجه به اینکه جنگ نرم ر حوزه اعتقادات است باید روحانیون ما وارد کارزار شوند و بتوانند در این جنگ نابرابر مصون سازی در اجتماع و به خصوص نسل جوان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه پیامبر دنبال افراد می رفت و آنها را دعوت و هدایت می نمود خاطر نشان کرد: ما نیز باید مانند پیامبر خود را در معرض قرار دهیم تا مردم خواسته ها و نیازها و سوالات خود را مطرح نمایند و بوستان های سلامت فرصت و ظرفیتی است تا بتوان از این راه نیازهای مردم در سطوح معرفتی و تربیتی پاسخ گفت.

در این دیدار حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود و مسئول امور روحانیون طرح بوستان سلامت شاهرود با ارائه گزارشی از حضور روحانیون در برنامه های بوستان سلامت اظهار کرد: در بوستان های سلامت روحانیون دارای تخصص در زمینه هایی چون طب اسلامی، احکام،اعتقادی، خانواده و تربیت و فرزند بکارگیری شده اند و در چند سال گذشته با توجه به بازخوردی که از مردم گرفته شده حضور روحانیون بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: امسال نیز با برنامه ریزی انجام شده مقرر است در هر بوستان سه روحانی مستقر شوند و یک روحانی ثابت نیز حضور داشته باشند تا به سوالات و مشکلات مردم پاسخ دهند و به عنوان کارشناس و مشاور در بوستان ها حاضر باشند.

خاطر نشان می شود طرح بوستان سلامت چند سالی است که در بوستان های شهرستان شاهرود به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود و اقبال عمومی بسیاری داشته است و به عنوان یک طرح کشوری در سایر نقاط کشور نیز اجرا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها