معاون استاندار مازندران با بیان اینکه امسال شرایط ریزش‌های جوی و منابع آب از سنوات گذشته بهتر بوده است، تاکید کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداران کمک کنند تا کشاورزان در سال جاری مشکلی نداشته باشند.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۵۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری مازندران، علی نبیان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به اینکه آب از مهم ترین موضوعات مازندران در بخش‌های مختلف است بر توجه به مدیریت جامع و پایدار منابع آب تاکید کرد و اظهار داشت: عزم ما بر توجه جدی به آب، مدیریت آب از تولید به مصرف است که تحقق این مهم در گرو مدیریت یکپارچه همه دستگاه‌های مسئول است.

وی، لزوم برنامه‌ریزی بهینه برای توسعه منابع آب، استفاده بیشتر از آبهای سطحی و جایگزینی آب‌های سطحی با منابع آب زیرزمینی را تاکید کرد و گفت: باید انجام طرح‌های اجرایی در حال ساخت سرعت داده شود و تکمیل طرح‌های مطالعاتی با سرعت انجام پذیرد.

معاون استاندار مازندران افزود: احداث سدهای هراز، گلورد و نیز سدهای مطالعاتی کسلیان و زارم رود با اولویت باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه امسال شرایط ریزش‌های جوی و منابع آب از سنوات گذشته بهتر بوده است، تاکید کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداران کمک کنند تا کشاورزان در سال جاری مشکلی نداشته باشند و این حمایت‌ها و پیگیری‌ها بویژه در ماه‌های آتی باید بیشتر باشد.

نبیان، تاکید کرد: باید با آگاهی‌دادن به مردم آن‌ها را در مدیریت آب مشارکت دهیم تا با کار پیشگیرانه در زمینه استفاده صحیح و درست از منابع آب نیاز به برخوردهای قهری نباشد.

وی خاطرنشان کرد: به چاه‌های فاقد پروانه در مناطقی که شرایط لازم را دارا هستند با تمهیداتی که وزارت نیرو اندیشیده با رعایت قانون پروانه داده شود و با چاه‌های مضر برای منافع عموم یقیناً باید برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ارتباط با اقتصاد آب متذکر شد: باید تمهیدات مناسبی در این راستا اندیشیده شود و حفاظت منابع و شورای منطقه‌ای شهرستان به صورت مستمر پیگیری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها