استاد حفظ قرآن کریم:

قلبی که ظرف قرآن باشد در قیامت عذاب نمی شود

استاد وحافظ کل قرآن مجید در جمع کارکنان سپاه ناحیه شهرکرد، با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام، تلاوت قرآن را مایه ی برکت خانه مؤمنین دانست.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۷۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد غلامحسین فاتحی، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول مسابقات اوقاف، در کارگاه حفظ قرآن کریم کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه شهرکرد گفت: در روز رستاخیز، قلبی که ظرف قرآن باشد عذاب نمی شود.

فاتحی افزود: از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده که فرمودند: خانه های خود را با قرائت قرآن منوّر کنید و آنها را مانند یهود و نصاری تبدیل به قبر نکنید که فقط در کنیسه و کلیسا نماز می‌خوانند.

وی، حفظ قرآن کریم را روش و توصیه بزرگان دین دانست و گفت: غالب علما و مراجع حافظ قرآن کریم هستند و حضرت امیر مومنان علیه السلام نیز قرائت قرآن در خانه را موجب برکت خانه، حضور ملائکه، دوری شیاطین و تلألؤ آن خانه برای اهل آسمان دانسته اند، و خانه‌ای را که از قرائت قرآن و ذکر خدا در آن خبری نیست کم برکت، دور از ملائکه و محل حضور شیاطین توصیف نموده اند.

این حافظ برتر قرآن کریم با اشاره به دستور حق تعالی، فرمایشات ائمه معصومین(علیهم السلام)، سیره و گفتار بزرگان؛ ‌انس دائمی با قرآن را از دلایل و ضروریات حفظ قرآن کریم برشمرد.

لازم به ذکر است در این جلسه نورانی علاوه بر تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و بیان تفسیر آیات، چرایی حفظ قرآن تبیین شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار