خبرهای داغ:
در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت گرفت

دعوت کاراته‌کای قم به سومین اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران

کاراته‌کای مطرح استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی کشورمان به سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران دعوت شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۴۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور تمام چهره‌های شاخص این رشته از استان‌های مختلف کشور، اکنون نفرات برتر در اردوی تیم ملی به سر می‌برند.

ملی‌پوشان کاراته کشورمان در اوزان مختلف برای کسب سهمیه تیم ملی به منظور حضور در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی ایران به رقابت‌های کاراته قهرمانی مردان جهان در سال 2016 رقابتی نزدیک و جذاب در انتخابی تیم ملی داشتند و سرانجام اردونشین‌های تیم ملی مشخص شدند.

انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در حالی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید که تعداد 20 کاراته‌کا نیز به نمایندگی از استان قم در این رقابت‌ها حضور داشتند و یک نشان طلا توسط ستاره سال‌های اخیر کاراته قم یعنی امیر مهدی‌زاده نصیب قم شد تا تیم قم در رده‌بندی تیمی نیز رتبه دوم را کسب کند.

امیر مهدی‌زاده که سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات جهانی سال‌های 2012 و 2014 و همچنین بازی‌های آسیایی در سال 2014 و پیکارهای قهرمانی آسیا در سال 2015 را در کارنامه دارد و به جز جهانی 2014 در تمامی دیگر میادین موفق به کسب مدال طلا شده است، اکنون تنها نماینده قم در اردوی تیم ملی محسوب می‌شود.

کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان در رده سنی بزرگسالان بعد از کسب مجوز حضور در اردوی تیم ملی تا کنون دو مرحله از برنامه‌های آماده‌سازی این تیم را پشت‌سر گذاشته‌اند و از نوزدهمین روز خرداد ماه وارد دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ایران شده‌اند.

تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در حالی وارد اردوی آماده‌سازی شده است که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود و تا روز بیست و پنجم خرداد ماه به این تمرینات ادامه می‌دهد.

اردونشین‌های تیم ملی کاراته خود را برای حضور در بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی آماده می‌شوند، رقابت‌هایی که در نیمه دوم سال جاری با حضور چهره‌های شاخص کاراته جهان به میزبانی کشور اتریش برگزار می‌شود و کاراته‌کاهای کشورمان در اوزان مختلف به روی تاتامی می‌روند.

تا زمان اعزامی تیم ملی کشورمان به رقابت‌های جهانی نزدیک به پنج ماه فرصت در اختیار کاراته‌کاهای ملی‌پوش قرار دارد تا ایران بعد از درخشش در رقابت‌های جهانی دو دوره اخیر بار دیگر با فروغ ملی‌پوشان اوزان مختلف اقتدار خود را در پیکار با حریفان مطرح از سایر کشورها به نمایش بگذارد.

امیر مهدی‌زاده در حالی به نمایندگی از قم در مسابقات جهانی 2016 به میزبانی اتریش به میدان می‌رود که در سال 2012 به میزبانی شهر پاریس فرانسه موفق به کسب مدال طلا شد و در رقابت‌های سال 2014 به میزبانی برمن آلمان به مدال ارزشمند برنز دست یافت.
ارسال نظرات