خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

مسائل سیاسی نباید وارد بحث‌های محیط زیست شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسائل سیاسی نباید وارد بحث‌ محیط زیست شود، زیرا محیط زیست موضوعی عام است و هر چیزی که سیاسی و جناحی شد به درستی پیش نرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۴۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم که قبل از ظهر پنج‌شنبه در سالن محراب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که محیط زیست فضای گسترده‌ای را شامل می‌شود، اظهار داشت: اگر نگاه به ظرفیت‌های محیط زیست با باورهای دینی توأم باشد این فضا بسیار گسترده شده و معانای خاصی را نیز به خود می گیرد.

وی بیان داشت: حفظ محیط زیست اهمیت بسیاری در اسلام دارد به گونه‌ای که شخصی که در مکه محرم می‌شود یکی از مواردی که بر وی حرام می‌شود آسیب به محیط زیست و جانواران حتی یک پشه است.

امام جمعه قم عنوان کرد: مسائل سیاسی نباید وارد بحث‌های محیط زیست شود، زیرا محیط زیست یک مسئله عام است و هر چیزی که سیاسی و جناحی شده به درستی پیش نرفته است.

وی اظهار کرد: متأسفانه نگاه به محیط زیست هنوز میان مردم تعمیم نیافته است. مردم ما وقتی چیزی را باور کنند در آن جهت حتما تلاش می‌کنند و این را در گذشته ثابت کرده‌اند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: اگر مردم باور کنند آسیب‌های محیط زیست به خودشان برمی‌گردد و ضرورت حفظ از آن را درک کنند در آن جهت کمک می‌کنند.

مردم هر زمان ضرورت امری را احساس کنند وارد عمل می‌شوند

وی ابراز داشت: ذهن مردم اسیر فکر خاصی نیست و درگیر حزب و یا جناحی نیستند و هر زمان ضرورتی را احساس کرده‌اند وارد میدان عمل شده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: دولت نیز باید در حفظ محیط زیست کمک کند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: استان قم ظرفیت ورود هر نوع صنعتی را نباید داشته باشد زیرا قم فرهنگ خاصی دارد و به حفظ محیط زیست آن باید اهمیت بیشتری داد.
ارسال نظرات