نماینده‌ ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: مبادا دولت هم به یک مطالبه‌گر اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۶۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار مدیر، معاونین و جمعی از فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ماه مبارک رمضان را ماه عبودیت و بندگی به محضر خدای متعال دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنم برای تمرین عبودیت و اعتلای انسان در پیشگاه خداوند است که باید از این ظرفیت ارزشمند بیشترین بهره برده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در ورود جدی به مسئله اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: انسان وقتی می‌شنود در مسئله اقتصادمقاومتی که در کشور واقعا مظلوم واقع شده است، یک حرکت جدی و قابل توجهی توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی صورت گرفته است واقعا از صمیم قلب خوشحال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، حرکت به سمت تولید و اشتغال‌زایی در مجموعه میراث فرهنگی و صنایع دستی را یک أمری بسیار ضروری خواند و افزود: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید داخلی از پایه‌های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است که میراث فرهنگی و گردشگری می تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق، زمینه را برای تولید صنایع‌دستی و اشتغال‌آفرینی در جامعه فراهم کند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که اقدامات و فعالیت‌ها دستگاه‌ها باید در کف جامعه محسوس و ملموس باشد تصریح کرد: متأسفانه در سطح کلان کشور گرفتار ارائه گزارش‌ها و آمارهایی سطحی و شعاری هستیم و کمتر آثار و خروجی کارها و اقدامات در عرصه و کف جامعه مشاهده می‌شود که امیدوار هستیم با تلاش و جدیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی، شاهد آثار بیشتر کارها در جامعه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: قطعا ورود جدی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در عرصه‌های تولید صنایع دستی، اشتغال‌زایی و بها‌دادن به ظرفیت‌های داخلی و کمک و پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی ورود مبارک و اقدام ارزشمندی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر و نقش آفرین خواهد بود.

امام جمعه شهرکرد راه برون رفت کشور از مشکلات را ورود عملی در کارها پیدا کردن، سهیم شدن در رفع مشکلات و صرفاً به یک مطالبه‌گر تبدیل نشدن دانست و تصریح کرد: این که میراث فرهنگی به دور از حرف و شعارزدگی در عرصه عمل وارد شود و امکانات و تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان و جویندگان کار قرار بدهند و کارها با تعامل و همراهی یکدیگر انجام شود، قطعاً در رفع مشکلات موثر خواهد بود و آثار آن در جامعه به عینه دیده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر کارها و اقدامات فقط در جلسات و آمارها خلاصه شود و در عرصه عمل و کف جامعه هیچ چیز مشاهده نشود، قطعا هیچ کاری از پیش نخواهد رفت و هیچ مشکل و کاستی در جامعه رفع نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: بنده از همان روزهای اولی که مسئله اقتصاد مقاومتی و تشکیل یک قرارگاه فرماندهی اقتصادی مقاومتی در دولت مطرح شد، بارها به مسئولانی که از کشور به استان سفر کردند و مسئولان استانی این مسئله را تذکر داده‌ام که «مبادا دولت هم مثل دیگر مطالبه‌کنندگان در جامعه به یک مطالبه‌گر اقتصاد مقاومتی تبدیل شود» و اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل بروز و ظهور نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: مطالبه کننده در کشور کم نیست و همه مطالبه می‌کنند؛ اما مشکل ما در مسئله اقتصاد مقامتی آن است که مجری و آن کسی که باید در میدان عمل وارد شود و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند، در میدان عمل وارد نشده و اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که گام اول برای تحقق اقتصاد مقاومتی را باید دولتمردان بردارند تاکید کرد: به یقیین تحقق اقتصاد مقاومتی یک أمر همگانی است و همه آحاد جامعه، قوا و مسئولان باید در این جهت نقش آفرین باشند اما فرماندهی و قرارگاه این امر مهم باید در دولت و توسط دولت شکل بگیرد و طبعا دولت اگر بخواهد فرماندهی کند و قرارگاه شکل بدهد، باید یک قرارگاه عملیاتی به دور از شعار، حرف و مطالبه‌گری شکل بدهد تا شاهد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه ظرفیت‌های صنایع دستی استان را فراوان و بسیار بالا اما در عین حال مظلوم خواند و تاکید کرد: اعتقاد بنده این است که اگر در استان بر روی صنایع دستی به صورت ویژه کار کنیم قطعا استان می تواند به استان های همجوار تنه بزند و از آنها پیشی بگیرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: شاید برخی‌ها تحقق این مهم را به خاطر پیشرفت‌ها و سابقه بالای استان‌های همجوار در تولید صنایع دستی ناممکن بدانند اما بدانید اگر با عزم و اراده جدی در این عرصه وارد شویم و همه امکانات و ظرفیت‌های در این جهت به کار گرفته شود، این أمر شدنی است.

در ابتدای این دیدار بهمن عسگری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، راه‌اندازی کارگاه تولید نمد در بهرام‌آباد، تبدیل حمام قدیمی باباحیدر به سفره‌خانه سنتی و ایجاد مجتمع خاتم در روستای شیخ‌شبان را سه پروژه مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی گفت: در سال گذشته یک‌ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیخ فارس، آلمان، آمریکا و کانادا انجام شده که 145هزار دلار آن مربوط بهع صادارت نمد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 25 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم به صنعتگران استان پرداخت شد که در این حوزه زمینه اشتغال 480 نفر فراهم شد.
ارسال نظرات