خانه هلال شهر سلطانیه به عنوان پایلوت استان زنجان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۴۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خانه هلال شهر سلطانیه به عنوان پایلوت استان زنجان راه‌اندازی شد.

گفتنی است، مکان انتخاب شده برای خانه هلال سلطانیه توسط شورای این شهر در اختیار قرار گرفته و مساحت آن 100 مترمربع است.

بر اساس طرح ارائه شده راه‌اندازی خانه‌های هلال با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی و یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها است که توسط اعضای داوطلبان، خیران، نیکوکاران و واقفان اداره خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی خانه هلال ارائه آموزش‌های امدادی، جذب و ساماندهی اعضا و ارائه خدمات داوطلبی به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح محلات شهری و روستایی است.

ترویج صلح و نوع دوستی، اصول و اهداف جمعیت هلال احمر از طریق برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، ارتقای آگاهی‌های عمومی پیرامون اصول و ارزش‌های انسان دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه و جذب سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهرها، روستاها به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از اهداف تعریف شده برای خانه‌های هلال است.

تقویت نقش‌پذیری اجتماعی جوانان و فرصت سازی برای مشارکت بیشتر داوطلبان در فعالیت‌های جمعیت، ارتقای ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی و کاهش خطر حوادث، توانمندسازی افراد و جوامع محلی، تقویت امکانات امدادی و آموزشی در خانه‌های هلال و تجهیز تیم‌های آموزش دیده برای پاسخگویی در زمان حوادث با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داوطلبانه از اهداف راه‌اندازی این خانه‌ است.

همچنین افزایش سطح دسترسی مردم و جوامع محلی به خدمات جمعیت در سراسر کشور، تامین منابع از محل مشارکت‌های داوطلبین شهری و روستایی، امکان تطابق نیازهای مردم محله‌ها و روستاها با برنامه‌های ارائه شده توسط خانه هلال، توسعه روحیه همکاری و همبستگی صلح و دوستی و خدمت به هم‌نوع در میان روستائیان و ساکنان شهرها نیز از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه هلال است.

افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بن جمعیت هلال احمر و ساکنان محلات شهری و روستایی، تلاش برای ایجاد فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ـ روانی در سطح محله یا روستا و مقابله با آن‌ها و در نهایت فراهم کردن بستر مناسب برای ساکنان شهری و روستایی برای کسب مهارت‌های زندگی از طریق تمرین و ممارست در طرح امدادی و بهداشتی ـ درمانی و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر از دیگر اهداف تعریف شده برای خانه‌های هلال است.

در جریان افتتاح خانه هلال سلطانیه فرماندار این شهرستان با ابراز امیدواری برای فعال شدن این خانه تاکید کرد: مردم زنجان به لحاظ مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اجتماعی ظرفیت بالایی دارد.

ارسال نظرات