مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14:
نان تولیدی استان زنجان در آخرین ارزیابی و سنجش کیفیت، نمره ی مطلوب کیفیت را به خود اختصاص داد و به عنوان نان برتر کشور شناخته شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۵۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14گفت: در آخرین ارزیابی و سنجش کیفیت نان کشور که از نمونه نانهای اسفند ماه 94 و فروردین سال جاری انجام شد، نان تولید استان زنجان شاخصهای کیفی بالاتری نسبت به نانهای تولیدی سایر استانها به دست آورد.

رسول منصوری افزود: نان تافتون زنجان در این ارزیابی که از 10 نمونه نان استان انجام شد، نمره کیفی 100 درصد و سنگک نیز از 5 نمونه ارزیابی شده نمره ی6/99 درصد را به دست آورند و به عنوان با کیفیت ترین نان درکشور معرفی شدند.

وی وضعیت تولید نان بربری و لواش این استان را نیز مطلوب عنوان کرد؛ بطوریکه نان بربری تولید شده در استان زنجان در این 2 ماه نمره کیفی 4/97 و نان لواش نیز نمره کیفی 2/95 گرفت و در نمودار و نشانگر کیفیت در جایگاه مطلوب قرار گرفت.

منصوری در خصوص شاخص های نمایانگر کیفیت نانهای تولیدی که نان این استان را به عنوان بهترین معرفی کرده، گفت: ویژگیهای درصد طوبت، درصد خاکستر، ماده خشک، درصد پروتئین و گلوتن مرطوب و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز موجود مطابق استاندارد از جمله ویژگیهای نانهای مورد آزمایش شده در این فرایند است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 شکل پخت نان، سطح زیرین و رویی نان، پوسته یکنواخت، بافت و رنگ نان را نیز به عنوان دیگر ویژگی شاخص ارزیابی و اندازه گیری شده در سنجش کیفی نان اعلام کرد که در هر ماه مطابق پراکنش جغرافیایی واحدهای تولیدی از 4 نوع نان سنتی نمونه برداری و آزمایش شده و نتایج مطابق جدول استاندارد مرکز پژوهشهای غلات منتشر شده است.

مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 14 افزود: طی چهار سال گذشته نیز همواره نان تولیدی در استان زنجان نمره کیفی مطلوب را داشته و جز 4 استان برتر در زمینه ی تولید نان با کیفیت بوده است.

ارسال نظرات