خبرهای داغ:
شاید مغازه کوچک من به جای برنخورد و در اقتصاد کشور اثری نداشته باشد ولی من بر خودم لازم می دانم با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخلی در راستای منویات رهبری قدمی بردارم .
کد خبر: ۸۶۹۲۱۶۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

"اقتصاد مقاومتی” اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و یک رکن آن را، حمایت از تولید ملى دانستند.
"ایرانی،کالای ایرانی بخر”
کلمه اقتصاد مقاومتی را زیاد شنیده ایم اما کمتر دیده ام کسی این واژه را به روشنی تعریف کند یا به آن عمل کند اما هیچ چیز نشد ندارد و می بینیم همین اقتصاد مقاومتی در بغل گوش ما ، همین باغملک خودمان هم ملموس شده است.
در خیابان های شهر باغملک و مابین این همه مغازه، مغازه ای جلب توجه می کند که با شعار "ایرانی،کالای ایرانی بخر” خود را مفتخر می داند که کلیه اجناسش تولید داخل باشد.
پیدا کردن این مغازه در بازار باغملک خیلی سخت نیست ، کافی ست نیت کنید که تولید داخل بخرید و ملیت خود را بعنوان ایرانی در لباس ایرانی هم نشان دهید بعد راه کج کنید و از جلوی ویترین مغازه هایی که اجناس رنگارنگ خارج را با تبلیغات گسترده به نمایش می گذارند ، رد شوید و کمی به سمت پایین بازار حرکت کنید نبش کوچه ای که مزین به نام شهید است نه، اندکی پایین تر پاساژی کوچک است که در یکی از مغازه هایش تنها مارک ایران پیدا میکنید .

به خاطر جو زدگی و تبلیغات گسترده مخالفان کالای ایرانی جز کالاهای بی کیفیت شده اند
اما ممکن است وقتی حرف از کالای ایرانی و خرید ایرانی زده شود اولین چیزی که به ذهن تان آید این است که کالای ایرانی کیفیت ندارد بدرد نمی خورد، خراب می شودو…. در حالی که شاید فقط درصدی از کالاهای ایرانی کیفیتشان خوب نباشد اما قطعا کالاهای با کیفیت زیادی در کشور داریم که به خاطر جو زدگی و تبلیغات گسترده مخالفان کالای ایرانی جز کالاهای بی کیفیت شده اند و در واقع کالاهای خوبی هستند.
وارد مغازه که می شوید اگر ذهن تان از کالای ایرانی همان اجناس بی کیفیت باشد حتما برای لحظاتی نظرتان عوض می شود و با لمس کردن همان لباس هایی که ابتدای مغازه آویزان شده خواهید دید که کیفیت شان نه تنها بدرد نخور نیست بلکه به پای اجناس خارجی یا همان برندهای تُرک هم می رسد .

تعصب بر مصرف و ترویج کالای ایرانی
صاحب مغازه که می خواست نامش مطرح نشود جوانی ست مانند دیگر جوانان شهر با این تفاوت که اگر بر تولید ملی تعصب دارد به آن عمل هم می کند .
فروش کالای ایرانی شغل دائمش نبود برای همین به صورت مقطعی و فصلی اجناس ایرانی را روانه بازار کوچک باغملک می کرد فقط برای اینکه نشان دهد در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت تولید ملی همه می توانند حتی برای مدتی قدم بردارند .
از شروع کارش می گفت که سال گذشته مارک جنس برایش فرقی نداشت اما با تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید داخل جنس های خارجی را زیر قیمت رد کرد و مقصد بعدی او برای تهیه جنس جدید تولیدی های داخل بود .
تولیدی ای که کاسب مقید ما از آنجا جنس می آورد هم نکته جالبی داشت ، تولیدی ای که فرد خیری چرخ خیاطی های آن را تهیه کرد و در اختیار بانوان بی سرپرست گذاشت تا درآمد آن کمک خرجی برای زندگی شان باشد.
کلیه اجناس این مغازه ایرانی هستند
می دانیم که یکی از آفت های اصلی خانواده ای ایرانی "چشم و هم چشمی است” و طی سال های گذشته کالاهای ایرانی به عنوان کالاهایی بی کیفیت در جامعه شناخته شدند، با رواج یافتن واژه هایی چون "کالای مارک”، "با کلاس” و … زنان دیگر میل و رغبتی به خرید کالاهای ایرانی ندارند و عقیده دارند با خرید کالای خارجی خیال خودشان را راحت کنند .

اما جوان خوش فکر ما با وجود اینکه می داند اگر اعلام کند اجناس مغازه اش ایرانی هستند امکان دارد بسیاری از مشتری های خود را از دست بدهد با صدای بلند اعلام می کرد اجناس تولید ایران هستند تا همه مشتری ها بشنوند واین فرهنگ نهادینه شود و حتی سقف مغازه را با پرچم ایران مزین کرد.
خرید جنس خارجی خیانت به کشور است
می گفت خرید جنس خارجی خیانت به کشور است و من می خواهم با خرید تولید داخل کاری کنم که پول مان از مملکت خارج نشود.
ذهنیتی که در مورد بی کیفیتی اجناس ایرانی بود را رد می کرد و گفت بسیاری از اجناس ما کیفیتی فرا تر از محصولات خارجی دارند، در ضمن اگر کیفیت برخی محصولات پایین است من با خریدشان و مدارا کردن با آن، به واسطه سودی که از خرید به تولید کننده می رسد به او کمک می کنم تا کیفیت محصولاتش را ارتقا بخشد.

کاسب جوان با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی می گفت شاید مغازه کوچک من به جای برنخورد و در اقتصاد کشور اثری نداشته باشد ولی من بر خودم لازم می دانم با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخلی در راستای منویات رهبری قدمی بردارم و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهم.
اگر سری به این مغازه بزنیم خواهیم فهمید که عمل به اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم بارها بر آن تاکید می کنند و چندین سال شعار سال را هم در این راستا اعلام کرد خیلی هم سخت نیست و همه ما اگر اراده کنیم می توانیم سهمی در اقتصاد کشور داشته باشیم .

اگر توان مان نمی رسد کار و کاسبی راه بیندازیم لااقل می توانیم با مصرف کالاهای باکیفیت داخلی سهمی در شکوفایی اقتصاد داشته باشیم و نانی که به خارجی ها هدیه می کنیم به سفره کارگر ایرانی برگردانیم .



ارسال نظرات
پر بیننده ها