خبرهای داغ:
سریال ادامه دار آتش سوزی در باغملک؛

یک باغ مرکبات در باغملک دچار آتش سوزی شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی باغملک گفت: آتش زدن کاه و کلش، یک باغ چهار هکتاری در این شهرستان را طعمه آتش کرد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۷۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

خدارحم امیری زاده  اظهار کرد: این آتش سوزی در روستای میلاس بر اثر بی احتیاطی یکی از کشاورزان منطقه اتفاق افتاده که کاه و کلش مزرعه خود را در فاصله ۳۰ متری این باغ سوزانده بود.

وی تعداد درختان این باغ را در حدود دو هزار اصله عنوان کرد و افزود: وزش باد باعث سرایت آتش به باغ و سوختن تعداد زیادی از درختان این باغ شد.
به گفته وی، این باغ شامل درختان انار، مرکبات و انگور است که برآورد خسارت در حال انجام است.
امیری زاده با بیان اینکه این باغ بیمه نبوده، اظهار کرد: با توجه به اینکه عامل این آتش سوزی مشخص است، این مساله باید از طریق شکایت از کشاورزی که بی احتیاطی داشته دنبال شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی باغملک همچنین وقوع آتش سوزی در بخشی از مزارع این شهرستان را رد کرد و گفت: برخی کشاورزان این شهرستان کاه و کلش مزارع را پس از برداشت محصول آتش می زنند.
وی آتش زدن کاه و کلش را ممنوع دانست و افزود: ممنوعیت آتش زدن مزارع به کشاورزان و شوراها و دهیاری ها اعلام شده اما هنوز هم تعدادی از کشاورزان تصور می کنند که این روش برای پاکسازی سریع تر مزرعه لازم است.
به گفته وی، در سال های گذشته تعدادی از کشاورزان به دلیل سوزاندن کاه و کلش مزارع به مراجع قضایی معرفی شده اند.
شهرستان باغملک در شرق خوزستان قرار دارد. کشاورزی و دامپروری فعالیت عمده مردم این شهرستان است و عمده تولیدات آن محصولات باغی، گندم، جو و برنج است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار