خبرهای داغ:
«دعیتم الی ضیافة الله» رمضان ماهی است که شما را در آن به سوی ضیافت خدا خوانده اند.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۸۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
معاون تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم گفت: یکی از تفاوتهای عمده ضیافت الهی با ضیافت مردمی در این است  که در ضیافت مردمی، محور دعوت بسوی طعام است و بهره بردن از آنچه هست. اما در ضیافت الهی محور، تقوی، زهد و مبارزه نفسانیبا شهوات و امیال شیطانی است.

سید علی سجادی در ادامه اظهار کرد: ویژگیهای این ماه پر فیض، بودن و نخوردن و قدرت داشتن و گناه نکردن و بر خواهشای دل «نه» گفتن است که تسلط بر نفس را تقویت می کند و بدون این هم نمی توان به وارستگی از خود و رسیدن به قرب الی الله رسید. رمضان، ماه قرب است ماه گریز از خویشتن خویش و التجاء به پروردگار.

وی تصریح کرد: این مقام قرب حق تعالی است که تمامی انبیاء الهی و هم بندگان مخلص خداوند آرزوی رسیدن به آن را داشتند: «وَ اَنِر اَبْصارَ قُلُوبِنا بِضیاء نَظَرِها اِلیکَ حتی تَخْرَقَ اَبْصارُ القلوب حُجُبَ النّورِ فَتَصِلَ الی مَعْدِنِ الَظَمَة...»

معاون تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با بیان اینکه، رمضان، هجرت درونی است برای سیر در دنیای باطن، برای مرور نفسانیات و اخلاقیات تاکید کرد: رمضان، دوره تزکیه و تهذیب و تربیت و ساختن و مقاومت کردن و تحمل نمودن و چشیدن است ایام عفاف و کنترل و امساک و توجه به خدا و تقرب به پروردگار است؛ دریغ... که این فرصت بگذرد و کاری نکنی که خدا را از خویش راضی کنی.

سجادی در ادامه بیان کرد: انسان باید به جایی برسد که دل او نیز روزه باشد؛ یعنی غیر خدا را وارد آن نکند و تمام توجه انسان به ذات باری تعالی باشد. پاداش این روزه ذات خداوند متعال است و چه سعادتی بالاتر از این که چنین پاداشی نتیجه عمل انسان باشد معنای میهمانی خداوند تبارک و تعالی همین است انسان نباید در این میهمانی به کمتر از این راضی شود وگرنه باخته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها