خبرهای داغ:

انقلابی بودن برای گذشته نیست و به همه زمان ها تعلق دارد

انقلابی بودن ملاک و معیارهایی دارد. برخی انقلاب را انحصاری می کنند و برخی خودرا انقلابی می دانند و سایرین را غیر انقلابی می نامند و این درست نیست.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۲۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز نخستین جمعه ماه مبارک رمضان، با تاکید بر لزوم صبور بودن، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند شما اگر بر نعمت خدا صابر باشید و دستورات خدا را عمل کنید نعمت های خدا برای شما می ماند.

وی افزود: انسان در دنیا همیشه بر سر دوراهی قرار می گیرد و در این دوراهی یا باید ارزش های اسلامی را نادیده بگیرد و دنبال دنیا بیفتد یا به سمت به ارزش های اسلامی و دینی برود. البته بضعی دنیاها در تضاد با ارزش های معنوی و الهی نیست لذا یا باید این دنیا را رها کرد و ارزش ها حفظ کرد یا برعکس؛ حضرت علی (ع) می فرمایند اگر سر دوراهی قرار گرفتید بدانید که اگر دین و ارزش های خدایی را حفظ کنید آن چرا که در دنیا از دست می دهید هیچ ضرری به شما نمی رساند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: در احادیث و روایات داریم کسی را که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرد و اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ نمی کند خدا می گوید که من چه نیازی دارم که شکم خود را گرسنگی دهد، من آن شکم گرسنه ای را دوست می دارم که به چشم و گوش و زبان خود امساک دهد.

 وی در خطبه دوم نماز جمعه ، با اشاره به این که هفته آینده دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه (س) است، تصریح کرد: همیشه پیامبر (ص) نسبت به حضرت خدیجه ابراز علاقه داشتند و این بانوی بزرگوار نشان داد بانوان هم می توانند در خدمت اسلام باشند.

امام جمعه گرگان با بیان این که 27 خرداد سال روز تشکیل جهاد سازندگی است، گفت: این نهاد به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد تا به روستاها و روستائیان کمک کند و بعدها هم در جنگ و سایر نقاط خدمات رسانی کرد.

وی ضمن یادآوری هفته محیط زیست، تصریح کرد: زمانی محیط زیست برای جامعه بشری اهمیت نداشت امام امروز اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی و آن چه تاثیر حیاتی در زندگی انسان دارد کاملا مشخص شده است.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: از نظر منابع دینی هم اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی روشن بود ولی امروز بشریت به اهمیت محیط زیست بسیار بسیار واقف شده است.

وی اضافه کرد: هر چهار هزار هکتار از منابع طبیعی استان گلستان را یک محیط بان حفاظت می کند و این کافی نیست. در حالی که در دنیا هر 500 هکتار یک محیط بان دارد و این یک ضعف است زیرا منابع طبیعی منشاء حیات هستند بنابر این چاره ای نیست مردم در این زمینه همکاری کنند.

 امام جمعه گرگان تصریح کرد: روستاهایی که در حاشیه جنگل ها زندگی می کنند و سایر مردم باید در این عرصه وارد شوند و بری حفاظت از این نعمت خدادای تلاش کنند.

وی اظهار کرد: سال ها است از کشاورزان می خواهم زمین ها را آتش نزنند. آتش آهن را آب می کند لذا طبیعی است که خاک را هم از بین می برد. خاک موجود زنده ای است و تا زنده نباشد محصول نمی دهد. وقتی آتش می زنید، خاک را می کشید و تبدیل به خاکستر می کنید.

وی بیان کرد: این آتش 400 درجه حرارت ایجاد می کند در حالی که آب در 100 درجه جوش می آید پس آب را در عمق خاک خشک می کنید؛ از سوی دیگر هوا را آلوده می کنید و زمین ها و جنگل های اطراف را هم آتش می زنید.

آیت الله نورمفیدی با گله مندی از این که ما قدر آب و خاک را نمی دانیم و خاک هم از نظر اهمیت در رده آب است، اضافه کرد: همه ما از خاک ایجاد شده ایم و حکم مادر را برای ما دارد. خداوند می فرمایند انسان را از زمین ایجاد کرده و از ما می خواهد زمین را آباد کنیم.

امام جمعه گرگان ادامه داد: وقتی در جنگل ها آتش می افتد همه برای کمک می آیند، اما در شرایط معمولی و عادی هم این همکاری با عوامل محیط زیست باید باشد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان در همه دیدارها بر روی انقلابی بودن تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که انقلابی بودن برای گذشته نیست و به همه زمان ها تعلق دارد، تصریح کرد: انقلابی بودن ملاک و معیارهایی دارد. برخی انقلاب را انحصاری می کنند و برخی خودرا انقلابی می دانند و سایرین را غیر انقلابی می نامند و این درست نیست.

 وی بیان کرد: برخی هم کارهای تند و احساسی و بی مبنا را انقلابی بودن معنا می کنند. همه این رفتارها انحرافی است زیرا انقلابی نه مربوط به گذشته است، نه انحصاری و نه احساسی است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب، انقلابی بودن معیار دارد و اولین آن اسلام ناب است. دو نوع اسلام آمریکایی و اسلام ناب داریم؛ اسلامی که آل سعود دارند اسلام آمریکایی است زیرا منافع آمریکایی را تامین می کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: معیار دوم انقلابی بودن این است که مردم محور هستند. آن جایی که خدای متعال بیان خاصی ندارد معیار مردم هستند و فرد انقلابی باید این را مبنا قرار دهد.

وی اعتقاد به پیشرفت کشور را معیار دیگر انقلابی بودن عنوان کرد و گفت: مگر می شود کسی انقلابی باشد و مانع پیشرفت کشور شود. در آیات و روایات هم درباره پیشرفت توصیه داریم لذا دنیا دارد با سرعت برق پیش می رود و ما نباید درجا بزنیم.

آیت الله نورمفیدی حمایت از مظلومان را هم معیار دیگر انقلابی بودن عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این جایگاه ها باید همت بزرگ داشت. اگر کشاورزی دنبال پیشرفت نباشد، هر سال همان مقدار سال قبل را برداشت می کند و پیشرفتی ندارد اما اگر دنبال پیشرفت و علم باشد می تواند محصول بیشتری برداشت کند.

امام جمعه گرگان همچنین  استقلال را هم معیار مهم انقلابی بودن دانست و اظهار کرد: ما زحمت کشیدیم تا کشور را از حلقوم انگلیس و آمریکا در بیاوریم. ملت برای انقلاب زحمت کشیده است و بیش از 50 سال است که تلاش می کند.

وی با تاکید بر این که استقلال کشور و مملکت باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: اما استقلال منافاتی با رابطه ندارد. استقلال به این معنی نیست که دور کشور دیوار کشید و با کسی رابطه نداشت. در عین حال باید در مقابل دشمن هم حساس بود و حواسمان جمع باشد تا سرمان در ارتباط ها کلاه نرود.

  نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی و اجتماعی هم معیار مهم انقلابی بودن است. جامعه رنگ ها و سلیقه های مختلف دارد. اگر کسی با سلیقه من مخالف بود نباید حذف کرد. این بی تقوایی است که کسی را حذف کرد.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد ما با هم جنگ کنیم و به هم بریزیم. به همین دلیل اختلافات دامن می زند. حضرت موسی در زمانی که می خواست به سمت فرعون برود از خداوند خواست به شرح صدر بزند تا عصبانی نشود و ابتدا با فرعون حرف زد.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که مردم از دعواهای سیاسی بدشان می آید و می خواهند مسئولان سرجای خودشان فقط به کشور خدمت کنند، خاطرنشان کرد: انتظارم از مجلس دهم این است که به مشکلات مجلس و جامعه برسند. مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل کشور است. باید مشکل بیکاری نسل جوان را  حل کرد و فریاد خیلی ها را حل کرد. مسائل سلیقه ای و جناحی را باید کنار گذاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها