خبرهای داغ:
دادستان گرگان با بیان این که استان های شمالی در معرض آسیب جدی در حوزه محیط زیست هستند، گفت: این استان ها هم اینک به محلی برای تفریح خوش نشسن ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۳۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حقی که در نشستی به مناسبت هفته محیط زیست و با حضور مسوولان دستگاه قضایی و محیط زیست گلستان سخن می گفت، افزود: شرایط محیط زیست استان گلستان نسبت به 10سال گذشته تفاوت زیادی دارد و اگر با همین سرعت پیش برویم در آینده چیزی از محیط زیست باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: اگر نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی حساس نباشیم سیلی محکمی از کسانی که به محیط زیست تعدی می کنند، خواهیم خورد و اگر جلوی این تخریب ها گرفته نشود در 10سال آینده در بالادست و پایین دست زیستگاه حیات وحشی نخواهیم داشت.
دادستان مرکز استان گلستان با بیان این که در حاشیه رودخانه ها و جنگل آسیب هایی وجود دارد، اضافه کرد: رودخانه ها با این وضعیت هدایت کننده سیل نیست و باید از محیط زیست به عنوان حق اولیه خود حفظ و حراست و دفاع کنیم.
وی با تاکید بر توسعه صنعت سبز تصریح کرد: به بهانه صنعت نباید اکوسیستم طبیعت را از بین ببریم و باید در استان گلستان صنایعی ایجاد شود که با محیط زیست منافاتی نداشته باشد.
دادستان گرگان با بیان این که در بحث سازه های غیر مجاز توقف داشته ایم، افزود: هنوز بحث هایی بر روی سازه هایی که در گذشته ساخته شده است وجود دارد.
وی افزود که باید در خصوص مسایل محیط زیستی حساسیت به خرج دهیم تا بتوانیم آنچه را از نسل گذشته به امانت گرفته ایم به آیندگان تحویل دهیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در هم اندیشی دستگاه قضایی و محیط زیست

* حفاظت از محیط زیست نیازمند توجه بیشتر است
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان نیز گفت: حمایت و حفاظت از محیط زیست نیازمند نگاه ویژه ای از سوی دستگاه قضایی استان است.
اسماعیل مهاجر افزود: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی مثل نفس کشیدن برای ما ضرورت دارد و همه باید در حفظ و حراست از این مواهب الهی کوشا باشیم.
وی گفت: حمایت از گروه های مردم نهاد و تشکل های زیست محیطی فعال در این عرصه وظیفه ما بوده و باید قدردان افرادی باشیم که بدون هیچ چشم داشتی نسبت به میراث طبیعی و محیط زیست کشور خود، احساس مسوولیت می کنند.
مهاجر اضافه کرد: استان گلستان دارای منابع طبیعی و محیط زیست بکری است که نباید اجازه دهیم با ساخت و سازهای بی رویه و غیراصولی ، این موهبت الهی کمرنگ شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به توانمندی بالای مدیران دستگاه قضایی استان گفت: امیدواریم که بتوانیم با قدرت جلوی متجاوزان به عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی را بگیریم و از این مواهب خدادادی نگهداری کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها