خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

حضرت خدیجه یک الگوی مناسب برای زنان جامعه اسلامی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت خدیجه (س) نمونه یک زن کامل است که همه وجودش را فدای اسلام کرد.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۳۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، سالروز فرمان امام راحل در 28 خرداد برای تشکیل جهاد سازندگی (کشاورزی) را یادآور شد و افزود: در حالی که تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار باغدار و کشاورز است، از این رو جایز نیست که شاهد فروش خام محصولات باشیم.
وی اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی، آب فراوان و نیروی انسانی زیادی است و نقش دولت این است که بستر لازم برای شکوفایی تولید و برچیده شدن بیکاری با اتکا به توان و ظرفیت های حوزه کشاورزی را فراهم کند.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه، گفت: ما در کشور ظرفیت های فراوان کشاورزی داریم که اگر با اجرای نسخه منحصر به فرد اقتصاد مقاومتی همراه شود، راه برون رفت از مشکلات را یافته ایم.
وی همچنین بر لزوم رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در کشور تاکید کرد و افزود: شایسته نیست کشوری که این همه توان دارد، گندم، جو و بیش از 90 درصد روغن خوراکی خود را از خارج وارد کند.
ایت الله علما همچنین به در پیش بودن هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: همه آحاد جامعه مکلفند از محیط زیست مراقبت کنند زیرا در جهان امروز، حفظ محیط زیست به یک مساله و شاخص مهم تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به محورهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چهاردهم خرداد در حرم امام مطرح شد، اشاره کرد و همه را به پای بندی به این شاخص ها دعوت کرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی بر لزوم پایبندی به مبانی انقلاب و اسلام ناب، همت بلند و خودباوری، حفظ استقلال همه جانبه، حساسیت در برابر نقشه و نیات دشمنان و رعایت تقوای الهی، سیاسی و اجتماعی تاکید داشتند که راه نجات ما در رعایت این شاخص ها است.
امام جمعه کرمانشاه در پایان به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری در دهم رمضان اشاره کرد و این بانوی بزرگ اسلام را نمونه یک زن کامل که همه وجودش را فدای اسلام کرد، دانست.
وی گفت: حضرت خدیجه (س) یک الگوی مناسب برای زنان جامعه اسلامی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار