قهرمانان جهان به دست بوسی خانواده شهدای مدافع حرم رفتند؛

مدال قهرمانی برگردن فرزندان شهدای مدافع حرم / تصاویر

قهرمانان آملی مسابقات کشتی فرنگی جوانان آسیا مدال طلای مسابقات را بر گردن فرزندان شهدای مدافع حرم انداختند و با اهدای مدال‌های خود از پدران شهدا چفیه ایستادگی و مقاومت را هدیه گرفتند.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۶۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،لحظاتی زیبا و به یادماندنی بود در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان که با نزول کتاب وحی همراه است، هر کار خیر و پسندیده‌ای پاداش‌ها را چندین برابر می‌کند.

گرد آمدند در کنار هم تا در اجر معنوی اهدای مدال طلای قهرمانان ملی ایران اسلامی در رشته کشتی به خانواده شهدای مدافع حرم سهیم باشند.

امیر حسین حسینی و پیمان حیدری دو پهلوانی بودند که در راس این اقدام پسندیده و ارزشمند جلودار بودند تا با قلبی پر از عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و شهدا مدال‌های جهانی و آسیایی خود را با آویزان کردن به گردن نوگل‌های شهدای مدافع حرم برای همیشه ماندگار کنند.

حرکت معنوی پهلوانان از خیابان امام خمینی(ره) آغاز شده و در مسیر نخست به بلوار ولایت و منزل چهارمین شهید مدافع حرم آمل رسیدند، والدین، خانواده و بستگان شهید رضا حاجی‌زاده از مدافعان حرم آل‌الله در خان‌طومان سوریه با روی‌گشاده منتظر مهمانان فرزند دلبندش بودند.

امیرحسین حسینی قهرمان و پهلوان آملی در گام نخست مدال طلای رقابت‌های آسیایی کشتی فرنگی جوانان آسیا را که به تازگی در کشور فیلیپین از آن خود کرده بود با افتخار و با اشک شوق به گردن محمدطاها فرزند یک ساله مدافع حرم آل‌الله آویزان کرد تا شاهد شادی خانواده شهید باشد.

فضای زیبا، معنوی و خاطره‌انگیزی رقم خورد، اشک‌های پدر شهید مدافع حرم آملی، الماس‌های اشک مسؤولان و ترکیدن بغض امیر حسین پهلوان از انگیزه این اقدام نیک و اشک حسن حسین‌زاده مربی نام‌آشنای تیم ملی کشتی فرنگی.

امیر حسین؛ مرد طلایی رقابت‌های آسیایی کشتی فرنگی جوانان جهان در حالی که چشمان خیسش حکایت از اشتیاق درونی او داشت، از روزهایی گفت که قبل از آغاز دور پایانی اردوی تیم ملی در شهر قدم می‌زد که با تمثال زیبای شهید حاجی‌زاده و تبریک شهادتش روبه‌رو شد در دل دیار هزار سنگر تپش‌های قلبش شدت گرفته و با سرازیر شدن اشک با شهید عهد بسته تا با کسب مدال طلا و تقدیم آن به خانواده داغدارش بتواند بخشی از دردهای آنها را کاهش داده و شادیشان را شامل شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام مسابقات آسیایی با سرماخوردگی شدید روبه‌رو شد، گفت: در شب قبل از مسابقه فینال با 40 درجه تب مواجه شدم و از این می‌ترسیدم که بر روی تشک شرمنده شهدا و خانواده آنها شوم.

جوان طلایی رقابت‌های آسیایی کشتی فرنگی با اعلام اینکه حمایت و یاری شهید حاجی‌زاده را در دیدار مقابل رقبا حس کردم، تصریح کرد: امیدوارم با اهدای این مدال ناچیز توانسته باشم برای لحظه‌ای قلب خانواده و فرزندان این شهید را شاد کنم.

وی با اعلام اینکه برای این لحظه حساس اهدای مدال به خانواده شهید مدافع حرم لحظه‌شماری می‌کردم، خاطرنشان کرد: اگر چه شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در خارج مرزها به نبرد با دشمنان استکباری می‌پردازند ملی‌پوشان نیز سربازان ولایت و نظام جمهوری اسلامی هستند و در میدان ورزشی مقابل رقبای خود می‌جنگند تا عزت و اعتبار ایران اسلامی افزایش یابد.

قهرمان جوان آملی با در آغوش گرفتن و بوسیدن کودک دلبند شهید حاجی‌زاده، مدال طلای خود به گردن محمدطاها انداخت.

پدر چهارمین شهید مدافع حرم آمل هم در مقابل حرکت ارزشمند قهرمان و پهلوان جوان چفیه ایستادگی و مقاومت بر گردن امیرحسین حسینی انداخت و برای این ورزشکار و همه ورزشکاران ایران اسلامی آرزوی موفقیت، پیروزی و درخشش در میادین بین‌المللی، جهانی، المپیک و آسیایی کرد.

در گام دوم؛ این بار نوبت پهلوان جوان پیمان حیدری بود تا قهرمانی خود را کامل کرده و به آن رنگ و بوی پهلوانی بدهد.

همه به سوی روستای پلک سفلی و منزل خانواده شهید مدافع حرم روح‌الله صحرایی روانه شدیم و اشتیاق دیدار گام‌ها را استوار و قدم‌ها را بلندتر می‌کرد.

پدر شهید صحرایی در حالی که محمدرسول سه ساله دردانه شهیدش را در آغوش گرفته بود برای دیدار میهمانان منتظر بود، از فرزند شهیدش گفت و از رشادت‌های بی‌انتهای این محافظ حریم حضرت زینب کبری (س).

محمدرسول بیکار نبود تعدادی از تمثال پدر را برای مهمانان آورده، به دست آنها داده و می‌گفت که این عکس بابای من است.

صدای صلوات در عصر روزهای نورانی ابتدای ماه رمضان آرامش خاصی به روح و جان عاشقان فرهنگ شهید و شهادت می‌داد و در این بین محمد رسول کودک سه ساله شهید صحرایی هم برای سلامتی برادر خود که نزدیک به یک ماه است چشم به دنیا گشود، صلوات می‌داد و مکرر می‌گفت: برای صلامتی محمد جواد صلوات، تا بیشتر از گذشته علاقه، عشق و دلدادگی به برادر را در عمل ثابت کند.

 پهلوان پیمان حیدری کشتی‌گیر طلایی ایران اسلامی در مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی دنیا که به تازگی از کرواسی بازگشته است نیز در اقدامی مهم مدال طلای خود که حاصل ماه‌ها تمرین و ممارست بود را به گردن محمدرسول کودک دلبند شهید مدافع حرم آویزان کرد.

پدر شهید صحرایی نیز با قرار دادن چفیه به گردن این پهلوان جوان، تندیس یادواره استانی گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم مازندران را به پیمان اهدا کرد تا همیشه در خط امام(ره)، رهبر انقلاب و شهدا بوده و برای حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بیشتر از گذشته در میادین ورزشی بکوشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اهدای مدال طلای دو ورزشکار جوان آملی به خانواده شهدای مدافع حرم، عمل بزرگ و ماندگاری است که باید بیشتر از گذشته در بین ورزشکاران و مدال‌آوران ترویج شود تا قهرمانی آنها با قرار گرفتن در مسیر اخلاق، حفظ ارزش‌ها و نکوداشت فرهنگ شهید و شهادت بیمه شده و مدال‌های قهرمانی با ماندگاری، خصلت پهلوانی را به ثمر آورد.

امیرحسین حسینی فرنگی‎کار با اخلاق تیم ملی کشتی جوانان کشورمان سال گذشته نیز در اقدامی ماندگار نخستین مدال نقره عمر ورزشی خود که در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان دنیا کسب شد را به خانواده شهید منصور مهدوی‌نیاکی غواص دست بسته و مظلوم آملی اهدا کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار