امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه گفت: همه مسئولین و مردم باید دغدغه مسائل فرهنگی داشته باشند .
کد خبر: ۸۶۹۲۲۸۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شروع بکار مجلس دهم گفت : مقام معظم رهبری در پیام به نمایندگان مجلس فرمودند ؛ مجلس جدید را به سنگری استوار در برابر ترفند دشمنان و استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا تبدیل کنید .

وی افزود : مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با نمایندگان مجلس دو اولویت را مشخص کردند که ما از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که این وظیفه انقلابی را انجام دهند و این اولویت ها را در تصویب قوانین بکار ببرند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : اولین اولویت ، ایجاد رونق اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و کشور است که مجلس می تواند با تصویب قوانینی از مشکلات در هم تنیده اقتصادی که باعث تعطیلی برخی از واحدهای اقتصادی شده است گره گشایی کند .

وی گفت : دوم اینکه ایشان فرمودند در دراز مدت ، فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و نمایندگان باید به فکر مسائل فرهنگی کشور باشند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : گاهی تصویب یک قانون در عرصه های فرهنگی می تواند تحولی عظیم در کشور ایجاد کند .

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی گفت : اساسا انقلاب ما انقلاب فرهنگی است .

امام جمعه اردکان بیانات حضرت امام خمینی (ره) در موضوع فرهنگ را یادآور شد که فرمودند : آنچه ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است نه تحریم و حمله نظامی . ما از وابستگی فرهنگی می ترسیم که فکر ، زندگی ، منش و رفت و آمد ما از فرهنگ اسلام جدا بشود و به سوی فرهنگ غرب تمایل پیدا کند .

وی افزود : وقتی مقام معظم رهبری تعبیر ولنگاری فرهنگی را در کشور به کار می برند انسان مضطرب می شود که اگر این ولنگاری فرهنگی و آشفتگی فرهنگی در کشور ادامه پیدا کند و مهار نشود ما می ترسیم که سبک زندگی ما از فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی و ضد دینی تغییر پیدا کند که باید همه مسئولین و مردم دغدغه مسائل فرهنگی داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت : ایشان حضرت امام را مؤمن متعبد انقلابی معرفی کردند که به احکام و آداب اسلامی اهمیت می داد و پای احکام انقلابی محکم می ایستاد .

وی با انتقاد از عملکرد برخی از افرادی که خود را مرید و پیرو امام می دانند اظهار داشت : چقدر بین عملکرد آنها با عملکرد امام فاصله است که معلوم می شود انقلابی نیستند و این افراد در برابر مسائل شرعی واکنش نشان می دهند و گاهی ما وقتی یک امر به معروف می کنیم و از حجاب حرف می زنیم می گویند بروید اختلاستان را حل کنید .

امام جمعه اردکان افزود : امروز به این بهانه اگر کسی به یک مشکل و معظل فرهنگی انتقاد می کند فورا به او حمله می کنند .

وی گفت : به فرموده مقام معظم رهبری پنج شاخصه انقلابی وجود دارد که عبارتند از ؛ پایبندی به مبانی و ارزشهای انقلاب ، هدف گیری آرمانهای انقلاب ، پایبندی به استقلال کشور ، حساسیت به کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از دشمن ، تقوای دینی و سیاسی .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : مسئولین باید در مقابل دشمن محکم بایستند و اگر ایستادگی نکنند بدانند که نمره انقلابی بودن آنها پایین می آید .

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت بر بهره برداری از فرصت ماه مبارک رمضان و برطرف کردن نیاز نیازمندان تأکید کرد .

وی همچنین از ریخت و پاش های بیهوده و اسراف در سفره های ماه مبارک رمضان انتقاد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد از خیرین خواست که با آزادی زندانیان دل خانواده های آنان را شاد کنند .

وی به سرمایه داران و صاحبان صنایع هم پیشنهاد کرد که بخشی از سرمایه و نقدینگی خود را در اختیار صندوق های قرض الحسنه قرار دهند تا از امتیاز آن به جوانان و نیازمندان وام داده شود .

گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و بیان گوشه هایی از ویژگی های آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات