امام جمعه نیر پرهیز از هر گونه اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی در برپایی سفره‌های میهمانی الهی را به‌ویژه در زمان افطار یادآور شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۵۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای ایجاد فضایی معنوی و تهذیب نفس و خودسازی انسان هاست.

وی با بیان اهمیت، ویژگی و فضیلت این ماه، قرآن عظیم الشأن را مایه همه این خیر و برکت ها دانست و گفت: یکی از الطاف و احسانات الهی رمضان است، رمضان ماه نزول قرآن عظیم الشان است، و قرآن یکی دیگر از بزرگترین احسانات الهی است که همه نعمت های الهی در طول زندگی از نعمت قرآن سرچشمه می گیرند.

حجت الاسلام مقدسی افزود: کل قرآن در ماه رمضان به شب قدر نازل شد سپس در مدت بیست و سه سال بر پیامبر اکرم (ص) و صحف ابراهیم در شب اول این ماه و تورات در روز ششم آن، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم این ماه نازل شده است.

خطیب جمعه نیر افزود: ماه مبارک رمضان که بنابر گفته رسول اکرم (ص) ماه امت ایشان است دارای فضائلی است که توجه به آنها درهای عفو و رحمت پروردگار را به روی ما می گشاید.

وی افزود: پس از شناخت فضیلت های ماه مبارک رمضان باید به این ماه تکریم کنیم و نگه داشتن حرمت ماه به این معنا است که علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن باید تمام اعضا و جوارح خود را از گناه باید مصون بداریم.

حجت‌‌الاسلام میکائیل مقدسی اظهار کرد: ماه رمضان موسم ماه رحمت و انس با قرآن کریم است که انتظار می‌رود محافل و مجالس قرآن در این ماه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید از گناه و معاصی پرهیز کرده و به سمت عبودیت الهی همراه با کسب فضایل حرکتی راستینی را انجام داد، گفت: در ماه مبارک رمضان همه مومنان مشتاق به عبودیت الهی باید سعی کنند تا لحظه لحظه این ایام را قدر دانسته و از فضیلت آن استفاده کنند.

حجت الاسلام مقدسی پرهیز از هر گونه اشرافی‌گری و زیاده‌خواهی در برپایی سفره‌های میهمانی الهی را به‌ویژه در زمان افطار یادآور شد.

امام جمعه نیر رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان را در این ماه متذکر شد و گفت: باید سفره‌های احسان و افطاری برای فقرا و نیازمندان برپا شود.

ارسال نظرات