هر كس در ريلي كه امام (ره) براي انقلاب ترسيم كرده حركت كند، انقلابي است.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۵۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت‌الاسلام یدالله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با دعوت مردم به تقوا گفت:حيايي خوب است كه عاقلانه باشد اما حيا هميشه عاقلانه و خوب و پسنديده نيست براي مثال هستند كساني كه از پرسيدن سوال و يا براي انجام كاري كه باعث درآوردن روزي حلال مي شود خجالت مي كشد كه اين نوع حيا زشت و نه تنها حياي عقلا نيست بلكه نشانه جهل و ناداني است.

وي با بيان اينكه پرداخت زکات باعث افزایش مال می شود نه كاهش آن اظهار كرد: زکات از دستورات اسلامی و در مورد چیزهایی وضع شده که انسان آنها را با کمک طبیعت به وجود می‌آورد، مثلاً گندم که انسان بوجود می‌آورد در قسمت کمی، فکر و عمل او دخالت دارد و قسمت بیشتر، فعالیت طبیعت است. ازاینرو اسلام به انسان می‌گوید اینجا که از سخاوت طبیعت استفاده می‌کنی مقداری از آن را باید در راههای دیگر بدهی تا آنهاي كه نيازمندند از نعمت الهي بهره مند بشوند.
وی پرداخت زکات را موثر در رونق اقتصاد و کمک به برطرف شدن شکاف طبقاتی خواند و گفت: پس لازم است تا همت و تلاش مضاعفی برای ترویج این فریضه الهی بکار گرفته شود تا فاصله طبقاتی و فقر در جامعه برطرف شود.

خطيب جمعه گرمي در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم بیست و هفتمین سالگرد حضرت امام (ره) در خصوص داشتن 5 شاخصه انقلابی گری مانند ۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب ۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور ۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر ۵. تقوای دینی و سیاسی" اشاره و افزودند: هر كس در راستاي آرمانهاي انقلاب و در ريلي كه امام (ره) براي انقلاب ترسيم كرده حركت كند انقلابي است.

وی افزود: ما هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم واین شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب بر محتوای انقلابی نظام بسیار حساس هستند و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد از ما بگیرد.

صفری در ادامه با اشاره به شاخص‌های انقلابی بودن که رهبر انقلاب در حرم مطهر امام (ره) به آن اشاره کردند، گفت: مردم باید بیشتر از قبل به این شاخصه‌ها توجه کنند.

ارسال نظرات