نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:مادامی که ملت در صحنه و گوش به فرمان رهبری داشته باشد، دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد. ...
کد خبر: ۸۶۹۲۳۹۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه کرمان  در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۵  در جمع نمازگزاران  در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: کتاب قرآن وسیله رشد و کمال برای افراد با تقوا است.
وی بیان داشت: ایمان به غیب یکی از صفات مردم با ایمان است و اگر به غیب ایمان نداشته باشیم، این کفر است و نماز و اقامه نماز از دیگر ویژگی‌های مردم با ایمان به شمار می‌آید.
امام جمعه کرمان ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید «همان طور که انسان گرسنه از غذا لذت می‌برد، و انسان تشنه از آب لذت می‌برد، من نیز از نماز خواندن لذت می‌برم، اما هیچ‌گاه از نمازخواندن سیر نمی‌شوم».
آیت‌الله سیدیحیی جعفری بر اقامه نماز اول وقت و با حضور قلب تاکید کرد و افزود: بر معانی جملات نماز کار کرده و انس پیدا کنیم، خداوند، بدون شبهه و تردید ما را به صلاح و رستگاری می‌رساند.
وی با اشاره به خطبه پیامبر اکرم (ص) در ماه شعبان ابراز داشت: ماه مبارک رمضان، ماه خداست و باید قدردان این موقعیت باشیم، زیرا به زودی از دست ما گرفته می‌شود.
امام جمعه کرمان عنوان کرد: گناهان فرد روزه‌دار بخشیده می‌شود و پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید «مهمترین عمل در ماه مبارک رمضان این است که انسان گناه نکند».
آیت‌الله سیدیحیی جعفری با اشاره به روایات بیان کرد: مردم باید تقوای خدا را درباره بندگان خدا، شهرها، بیابان‌ها و … پیشه کنند و اگر تقوا داشته باشیم، مسائل مربوط به محیط‌ زیست نیز برطرف می‌شود.
وی همچنین ماه رمضان را فرصتی مطلوب برای رسیدن به خدا خواند و ادامه داد: اگر از ماه رمضان به نحو درست بهره‌برداری کنیم به نتیجه خوبی دست می‌یابیم.
امام جمعه کرمان در ادامه سخنان خود افزود: اگر فردی، مومن واقعی باشد، به دنبال عمل نامشروع نمی‌رود و حق دیگران را ضایع نمی‌کند.
آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اظهار داشت : ملت ایران همواره در صحنه بوده و به فرمان رهبری توجه کرده است و در ادامه نیز همین گونه خواهد بود.
وی با اشاره به موضوع برجام گفت: ایران به همه تعهدات خود در این راستا عمل کرده و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ به تعهدات خود عمل نمی کند و دنبال بهانه جویی است.
خطیب جمعه کرمان بیان کرد: دشمنان اگر می توانستند یک شبه جمهوری اسلامی را از بین می بردند و نابود می کردند که بحمدالله نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.
وی گفت: مادامی که ملت در صحنه و گوش به فرمان رهبری داشته باشد، دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.
آیت‌الله سیدیحیی جعفری با اشاره به ایجاد جنگ های نیابتی از سوی دشمنان عنوان کرد: آنها در کمال وقاحت و بی شرمی دم از حقوق بشر می زنند.
امام جمعه کرمان گفت: آمریکا که عراق و افغانستان را اشغال کرده و داعش را نیز به وجود آورده، دم از حقوق بشر می زند و بی شک مردم فهیم دنیا زیر بار این سخنان نخواهند رفت.
وی افزود: مردم روز به روز بصیرتر می شوند و فریب توطئه های دشمنان را نخواهند خورد.
نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه از منافق نسبت به امت خود بسیار وحشت دارم گفت: به یاد داریم ضربه هایی که از منافقان خورده ایم، از کفار نخورده ایم و نمونه آن شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب بوده است.
آیت‌الله سیدیحیی جعفری تصریح کرد: ما هزینه زیادی برای برپایی نظام اسلامی پرداخته ایم و دشمن هنوز هم دست از برنامه های خود برنداشته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات