خبرهای داغ:
در پی حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس در یک نامه سرگشاده خطاب به استاندار فارس خواستار برخورد قاطع وی با مسببان آن شدند.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۳۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

مسؤولان 70 گروه جهادی بسیج دانشجویی این استان در نامه‌ای سرگشاده با موضوع آتش‌سوزی حریم جنگل‌ها و مراتع شهرستان پاسارگاد به استاندار فارس اعلام کردند که با مسببان و مسؤولانی که در اقدام به‌موقع در این حادثه اهمام کردند برخورد قاطع صورت گیرد.

در این نامه خطاب به سید محمدعلی افشانی آمده است: با خبر شدیم وقوع آتش‌سوزی گسترده در حریم جنگل‌ها و مراتع پاسارگاد باعث از بین رفتن پوشش گیاهی گسترده و زیستگاه کم‌نظیر منطقه تنگه بلاغی و خرسی از توابع این شهرستان شده است که رخداد این حادثه به‌یقین باعث خسارت جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست این استان خواهد شد.

در ادامه این نامه اضافه شده است: با قدردانی از تلاش گسترده دستگاه‌های اجرایی دولتی، مردمی و نظامی در اطفا این آتش‌سوزی، چند نکته در این مورد قابل‌تأمل است که دستگاه‌های نظارتی و دولتی و شخص جنابعالی به‌عنوان مدیریت اجرایی این استان باید نسبت به این قضیه اهتمام و توجه بیشتری می‌کردید.

در این نامه افزوده شده است: آتش‌سوزی از روز چهارشنبه آغاز شده اما باوجود گذشت چند ساعت از آن و گسترش چندبرابری آن و نزدیکی حریق به مرکز استان حرکت به‌موقع و باشتابی از سوی مسؤولان امر صورت نگرفت و با توجه به وجود ظرفیت خوب نیروهای مردمی و بومی منطقه از این فرصت استفاده به‌موقع و کافی نشد و همین موضوع باعث از بین رفتن بسیاری از پوشش گیاهی این منطقه شد که در آن بسیاری از درختان کهن‌سال و جانوران و حیوانات سوختند.

این تشکل‌های دانشجویی در نامه خود به استاندار فارس تأکید کرده‌اند: باخبر شدیم ستاد بحران این استان نیز در مورد مهار این آتش‌سوزی هنوز شکل نگرفته و این موضوع خود دلیلی دیگر در بی‌توجهی و اهمال دستگاه‌های مسؤول در مهار این بحران بوده و با توجه به شروع فصل گرما و بالا رفتن دمای هوا و وقوع خشک‌سالی گسترده در این استان، لازم است دستگاه‌های مسؤول این استان نسبت به برنامه‌ریزی دقیق و رصد به‌موقع این‌چنین حوادث که ممکن است در دیگر مناطق فارس نیز رخ دهد، از گسترش و ایجاد خسارت  جلوگیری کنند.

در پایان این نامه خاطرنشان شده است: دانشجویان بسیجی فارس متشکل از  70 گروه جهادی دانشجویی لازم می‌دانند این نکته را متذکر شوند که برخورد با مسببان و مسؤولانی که در اقدام به‌موقع در این حادثه اهمال کردند باعث جلوگیری از تکرار و گسترش موارد مشابه می‌شود و در این راستا آمادگی خود را برای کمک به دستگاه‌های اجرایی در یاری‌رساندن به مردم و طبیعت در هنگام وقوع این‌چنین حوادث اعلام می‌داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها