رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضعف مدیریتی و فرسودگی ماشین آلات کارخانه ارج را علت تعطیلی آن بیان کرد و گفت: حدود سه سال است که این کارخانه تعطیل است و در این اواخر برای دیگران تولید می کرد و برند ارج در بازار وجود نداشت.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۴۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد طحان پور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما گفت: کاش کسانی که دلشان برای تعطیلی این کارخانه سوخت و درباره آن فضا سازی کردند محصولات ارج را می خریدند.

وی اضافه کرد: حدود سه سال است که این کارخانه تعطیل است و در این اواخر برای دیگران تولید می کرد و برند ارج در بازار وجود نداشت.

طحان پور افزود: کارخانه هایی که در اختیار بانک است این مشکل را دارند و کارخانه ارج باید به بخش خصوصی واگذار می شد نه به خصولتی.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کارخانه ای که مدیر آن در 20 سال پیش 120 میلیون تومان اختلاس و کارخانه را فلج کرد توان رقابت با بازار را ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: کارخانه های مشابه کارخانه ارج اکنون سالانه 70 هزار کولر تولید می کنند اما کارخانه ارج فقط 5 هزار کولر تولید می کند.

طحان پور با بیان اینکه می گویند در انبار این کارخانه کالا وجود دارد گفت: اکنون بخاری به درد کسی نمی خورد و رسانه ها باید از خط تولید و حال و روز کارگران گزارش تهیه کنند.

وی افزود: در سه راه امین حضور که هزار و 500 واحد صنفی لوازم خانگی وجود دارد یک یخچال یا لباسشویی ارج نیست.

فرهاد حنیفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز در این بخش خبری گفت: روند تولید کارخانه ارج در مقایسه با سه سال پیش افزایشی است.

وی افزود: کارخانه ارج در سال 94 ،‌ 18 هزار کولر ، یخچال و بخاری تولید کرده است که این رقم در سال پیش از آن 15 هزار دستگاه بود .

حنیفی گفت:‌ تولید دو سال گذشته این کارخانه برابر با تولید 8 سال پیش آن است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: 6 هزار دستگاه از محصولات ارج در انبار این کارخانه وجود دارد که قابل فروش است.

وی گفت: هیچ کدام از ماشین آلات کارخانه ارج فروخته نشده اما فرسوده است .

حنیفی افزود: مردم باید برای سرپا ماندن این کارخانه محصولات ارج را بخرند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: کارخانه ارج اکنون با ظرفیت کمتر از 40 درصد کار می کنند و این سرنوشت بیش از 70 درصد شرکت هایی است که در اختیار بانک ملی بوده اما واگذار شده است.

ارسال نظرات