خبرهای داغ:
با حضور مسئولان استان؛

مزار مطهر شهید سعیدی در قم عطر افشانی شد

مراسم عطرافشانی و غبار روبی مزار مطهر شهید آیت الله سعیدی همزمان با سالروز شهادت این عالم مبارز، با حضور مسئولان و خانواده شهدا در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۶۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱



















به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با سالگرد شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی اول شهید مجتهد نهضت حضرت امام خمینی(ره) مراسم غبار روبی و عطر افشانی با حضور امام جمعه قم و تولیت آستان حضرت معصومه، نمایندگان بیوت مراجع عظام، مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران، فرماندار قم و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در این مراسم گفت: پس از شهدا پاسداری از حرمت خون شهدا یک رسالت سنگین است که با اجر فراوان همراه می‌باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم ضمن تقدیر از مدیرکل بنیادشهید به جهت اهتمام در گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری این مراسم تأکید کرد: اقدامات شما در بنیاد شهید در راستای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قابل تقدیر بوده و امید است مورد مرضی خداوند متعال قرار گیرد.

فرزند شهید آیت الله سعیدی افزود: شهدا با تقدیم جانشان و جانبازان با اهدای جسمشان از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند در همین آرامستان وادی السلام شهدای سال ۴۲ از جمله شهید آیت الله سعیدی و شهدای فدائیان اسلام از جمله شهید بزرگوار نواب صفوی مدفون هستند.

وی بیان داشت: امروز برعهده نسل‌های انقلاب است تا رسالت شهدا را ادامه دهند و از این نهضت دفاع نمایند و امانتی که شهدا به آنان سپرده‌اند را حفظ نموده و پرچم اسلام را بدست مبارک حضرتش بسپارند.

امام جمعه قم افزود: امید است آن‌هایی که از خون شهدا و ایثار جانبازان غافل هستند نیز بیدار شوند و در مسیر اسلام و ولایت گام بردارند.

شهید آیت الله سعیدی در ۲۰ خرداد سال ۴۲ به دلیل دفاع از اسلام و مبارزه با استعمار آمریکا و حمایت از ولایت در زیر سخت‌ترین شکنجه‌های دژخیمان پهلوی به شهادت رسید. مجاهدین ایثارگری نظیر آیت الله سید محمدرضا سعیدی جانانه در راه ادامه نهضت کوشیدند و در این راه از هیچ چیزی حتی بذل جان دریغ نورزیدند.

وقتی خبر شهادت آیت الله سعیدی به امام خمینی(ره) در نجف اشرف رسید، آن رهبر فرزانه بسیار متأثر شدند. در پاسخ به فضلای حوزه که به ایشان پیام تسلیتی به این مناسبت نوشته بودند، اعلامیه‌ای صادر کردند و از جمله نوشتند: «این تنها مرحوم سعیدی نیست که با این وضع اسف انگیز در گوشه زندان از پای درمی‌آید، بلکه چه بسا افراد مظلوم و بی‌گناه به جرم حق‌گویی در سیاه چال‌های زندان مورد ضرب و شتم و شکنجه‌های وحشیانه و رفتار غیرانسانی قرار می‌گیرند. من قتل فجیع این سید بزرگوار و فداکار را که برای حفظ مصالح مسلمین و خدمت به اسلام جان خود را از دست داد، به ملت اسلام عموماً و به خصوص به ملت ایران تعزیت می‌دهم.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار