خبرهای داغ:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

تولیدکننده توان پرداخت وام با سود بالا را ندارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر سود تسهیلات بانکی بسیار بالاست و امید است سود تسهیلات اعطائی بخش تولید در این مقطع از 15 درصد تجاوز کند زیرا تولیدکننده توان پرداخت تسهیلات با سود بالا را ندارد.
کد خبر: ۸۶۹۲۶۱۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، اظهار کرد: ضمن این‌که به گفته دولت، نرخ تورم در حال یک رقمی شدن است، پس باید سود بانکی تسهیلات هم به تبع با توجه به کاهش نرخ تورم تنزل یابد تا در نهایت شاهد تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های دارای توجیه اقتصادی باشیم.

وی افزود: مجموعه مدیریت استانداری خوزستان شامل سرپرست استانداری، معاونین و مدیران‌ کل این مجموعه تلاش زیادی را جهت کمک به واحدهای تولیدی استان انجام می‌دهند که این خدمات و زحمات قابل تقدیر است.

پناهی زاده از تشکیل جلسات مستمر سرپرست استانداری خوزستان، معاونت برنامه‌ریزی، اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت پیشرفت مصوبات کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و اظهار امیدواری کرد که استان خوزستان با این همت مسئولین در صورت همکاری بانک‌های عامل قطعا رشد اقتصادی و بهبود فضای تولید را تجربه خواهد کرد.

وی در ادامه از تخصصی بودن بررسی پرونده‌های متقاضیان تسهیلات خبر داد و گفت: همه اعضای کارگروه هدفشان تکمیل واحدهای نیمه تمام و افزایش میزان تولید و در نهایت اشتغال است اما با توجه به زمانبر بودن بررسی پرونده‌ها امید است بانک‌های عامل نیز بتوانند منابع لازم را در اختیار بخش تولید قرار دهند.

پناهی زاده ادامه داد: البته در این راه باید از توان بانک‌های خصوصی نیز استفاده کرد زیرا 70 درصد منابع مالی نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی است و نباید جهت تامین منابع تسهیلات تمام فشار را به بانک‌های دولتی وارد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار