کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد
علیرضا حیدری گفت: اگر منظور رئیس جمهور از گشایش؛ حقوق‎های دوستان دولتی است که 150درصد افزایش پیدا کرده این حرف او درست است.
کد خبر: ۸۶۹۲۶۸۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
علیرضا حیدری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص تکرار یک ادعا توسط رییس جمهور مبنی بر اینکه پس از برجام هر روز یک گشایش داریم، اظهار داشت: اگر این ادعا درست باشد به آقای روحانی پیشنهاد می‎کنیم یک لیستی از گشایش‎ها را ارائه کنند تا مردم هم بدانند و آن گشایش را احساس کنند!

حیدری با بیان اینکه حقیقت امر این است که مردم این گشایش‎ها را ندیده‌اند عنوان کرد: گویا زاویه دید مردم با دولت خیلی متفاوت است؛ یعنی آقایان دولتی چیزهایی را می‎بینند که مردم نمی‌بینند.

وی در ادامه با بیان اینکه البته باید دید این گشایشی که رئیس جمهور بیان کرده برای چه کسانی بوده و به چه نحوی ایجاد شده اظهار داشت: اصولا این کار را آقای نوبخت انجام می‎دهد که منظور رئیس جمهور از بیان این تعبیر چه بوده است! همچنین آقای روحانی باید دقیقا مشخص کند که این گشایش برای چه قشری از مردم بوده؛ آیا این گشایش برای سرمایه داران بوده یا برای خودشان بوده، چرا که وقتی قشر پایین جامعه را می‎نگریم، نه تنها گشایشی را مشاهده نمی‎کنیم بلکه وضعیت آن‌ها نسبت به قبل بدتر هم شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مشکلات مالی شرکت‎های صنعتی و کارخانه‎ها و دیگر مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: این گشایش را نباید در زبان دولتی‎ها جستجو کرد بلکه آن را باید در زندگی مردم پیگیری نمود که این را در زندگی مردم نمی‎بینیم؛ حقیقت این است که سفره مردم روز به روز کوچکتر می‎شود.

حیدری در ادامه عنوان کرد: شاید منظور آقای روحانی از این گشایش‌ها در حوزه سیاست‎های داخلی و حزبی خود اوست؛ یعنی برای حزب او گشایشی ایجاد شده است!

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه تصریح کرد: اگر منظور رئیس جمهور از گشایش، حقوق‎های دوستان دولتی است که 150 درصد افزایش پیدا کرده، این حرف او درست است و این حرف را در قالب محدودی بیان کرده و باید گفت که آن‌ها خیلی قبل با حقوق‎های چند میلیونی هم در مضیقه نبودند که برای آن‌ها گشایش ایجاد شده باشد چرا که وضعیت آن‌ها در دوران تحریم و غیر آن خوب بوده است.
ارسال نظرات