خبرهای داغ:

نمایشگاه صنایع دستی در قم برپا شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در رشته‌های مختلف به مدت یک هفته در خانه تاریخی زند خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۱۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ حسن بحرینی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت 20 خرداد، روز صنایع دستی به مدت یک هفته در خانه تاریخی زند از ساعت 8 الی 14 برپا است ظهار داشت: در این نمایشگاه رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله سفال و سرامیک، کاشی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، چوب و منبت و آینه‌کاری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: هنرمندان رشته‌های مربوطه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و از نحوه تهیه و ساخت این هنرهای دستی برای علاقه‌مندان توضیحاتی ارائه می‌کنند.

بحرینی از حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد و گفت: 20 غرفه از این نمایشگاه در اختیار هنرمندان قمی قرار گرفت و توانسته‌اند در رشته‌های مختلف آثار و تولیدهای خویش را به نمایش دربیاورند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا 15 ماه مبارک رمضان، مصادف با یکم تیرماه سال جاری از ساعت 21:30 تا 1:30 بامداد در انتهای بلوار امام موسی صدر دایر است.

وی به فعالیت سه هزار کارگاه فعال صنایع دستی در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از یک هزار کارگاه مربوط به صنعت چوب و منبت است و مابقی در رشته‌های انگشترسازی، حکاکی، تراش سنگ، کاشی معرق، رودوزی الحاقی و زیورآلات سنتی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: سال گذشته نیز به 600 هنرمند صنایع دستی پروانه بهره‌برداری صادر شد.

بحرینی با اشاره به آمادگی اداره کل میراث فرهنگی در خصوص دریافت راهکارها از هنرمندان برای رونق صنایع دستی در قم، گفت: از هنرمندان درخواست کرده‌ایم با ارائه راهکارها، پیشنهادها و طرح‌ها در خصوص رونق هنر مرواربافی در روستای صرم با این اداره کل همکاری کنند.

وی ابراز داشت: هنر مرواربافی روستای صرم سابقه دیرینه دارد به‌گونه‌ای که اهالی این روستا، هنر مرواربافی را با بافت سبدهای تزئینی و کاربردی از جنس ترکه‌های مروار تولید و عرضه می‌کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: غالب کارگاه‌های مرواربافی در روستای صرم به علت یکنواختی در تولید و به روز نبودن به تعطیلی کشیده شده؛ از این رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم درصدد است تا با معرفی این روستا به عنوان روستای هدف بتواند با تلفیق این هنر با هنرهای شاخص دیگر زمینه اشتغال هنرمندان و بازار آن را فراهم کند تا این هنر دوباره رونق بگیرد.
ارسال نظرات