معاون تعلیم وتربیت سازمان بسیج دانشجویی خبرداد:

سومین دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران در مرداد ماه برگزار خواهد شد /سر فصل‌های دوره شامل بخش‌های تربیتی،تشکیلاتی،مهارتی و معرفتی است

معاون تعلیم وتربیت سازمان بسیج دانشجویی از برگزاری دوره شهید چمران خبر داد و اظهار داشت سر فصل‌های دوره شامل بخش‌های تربیتی،تشکیلاتی و مهارتی،معرفتی و بصیرتی است
کد خبر: ۸۶۹۲۷۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ حجت الاسلام حسن پور معاون تعلیم و تربیت در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی  با تشریح سطوح برگزاری سومین دوره شهید چمران بیان داشت: انشاالله دوره شهید چمران در دو سطح برگزار خواهد گردید. سطح یک این دوره مختص دانشجویان بسیجی ورودی سال1394 دانشگاه ها است که در مصاحبه حضوری استانی، آزمون کتبی و مصاحبه تلفنی متمرکز کشوری که توسط معاونت تعلیم و تربیت و همکاری نواحی بسیج دانشجویی استانی برگزار شده است، موفق به طی این مراحل شده اند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی در مورد دوره سطح 2 شهید چمران که به منزله ی دوره تکمیلی سطح 1 است افزود: این دوره با شرکت دانشجویانی برگزار خواهد شد که در تابستان سال گذشته در دوره سطح یک شرکت کرده اند و بعد از آن در دوره تداوم شهید چمران که در پاییز 1394 به صورت استانی برگزار گردید نیز حضور یافته اند و همچنین امور مربوط به حلقه های صالحین دانشجویی و سرگروهی این حلقه ها را در طی سال تحصیلی در دانشگاه های خود اجرایی کرده اند.

وی در رابطه با شرکت کنندگان دوره سطح 2 بیان داشت: بسیجیان شرکت کننده در دوره سطح 2 به منزله کادر اجرایی و خادمین دوره هستند و علاوه بر شرکت در کلاس های تربیتی تشکیلاتی دوره سطح2، موظف به عضویت در کمیته های اجرایی دوره و نیز سرگروهی در حلقه های صالحین دانشجویی که با حضور دانشجویان دوره سطح یک تشکیل می شود، هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن پور در رابطه با زمان، مکان و تعداد شرکت کنندگان دوره افزود: سومین دوره شهید چمران در دو سطح در بازه زمانی 29  تیر الی 18 مرداد  1395 با حضور 900 دانشجوی بسیجی در مجتمع یاوران مهدی (عج ا... تعالی فرجه الشریف) در جوار مسجد جمکران شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این بازه زمانی، دوره برادران و خواهران به صورت تفکیک شده خواهد بود به این نحو که دوره تکمیلی سطح 2 شهید چمران ویژه برادران از 29 تیر الی 8 مرداد به مدت 11 روز با حضور 50 دانشجوی بسیجی برگزار می شود. دوره سطح یک برادران نیز به مدت 8 روز با حضور 450 دانشجوی بسیجی از 1 مرداد شروع خواهد شد و در 8 مرداد پایان خواهد یافت.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی گفت: بعد از برگزاری دوره برادران، دوره های مربوط به خواهران آغاز خواهد شد. دوره 11 روزه تکمیلی سطح2 ویژه ی خواهران در بازه زمانی 8 الی 18 مرداد ماه با حضور 50 دانشجوی بسیجی برگزار خواهد شد و هم زمان با آن، دوره 8 روزه سطح یک خواهران نیز با حضور 350 دانشجوی بسیجی از 11 مرداد شروع و تا 18 مرداد 1395 ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام حسن پور در توضیح محتوای دوره افزود: سرفصل های دوره شامل چهار بخش تربیتی، تشکیلاتی- مهارتی، معرفتی و بصیرتی است. در بخش تربیتی مباحثی چون ماهیت، اهداف و مبانی تربیت اسلامی، اصول تربیت اسلامی، روش های تربیت اسلامی، جذب، تثبیت و رشد، نظام تربیتی بسیج دانشجویی و... ارائه می گردد.

در بخش مهارتی، دانشجویان بسیجی با اصول مدیریت تشکیلات آشنا می شوند. مباحث معرفتی این دوره در قالب کتب شهید مطهری به دانشجویان تدریس می شود. این کتب عبارتند از جهان بینی توحیدی، انسان و ایمان، اسلام و نیازهای زمان. در بخش بصیرتی نیز مباحث روز و مسائل اساسی کشور و منطقه و... با حضور اساتید و کارشناسان برجسته کشوری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت

انتهای پیام/
ارسال نظرات