طرح «کاروان حسینی(ع)» که چندین سال در حوزه جهادی و فرهنگی فعالیت می کند قصد دارد تا در سال جاری با سفر به کربلای معلی فرامنطقه‌ای شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۵۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه «ماه نشان» شبکه افق شب گذشته میزبان حجج‌الاسلام مرتضی باقریان، سیدعلی حسینی، علی صالحی و یقینی از روحانیون استان قم بود که با راه‌اندازی طرح «کاروان حسینی(ع)» به تبلیغ و انجام کارهای جهادی روی آورده بودند.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی باقریان گفت: بنابر بر فرمایش مقام معظم رهبری در سال 87 که آن را سال نوآوری و شکوفایی نام‌گذاری کرده بودند ما طلبه‌های استان قم سعی کردیم تا براساس فرمایش رهبرمان، نوآوری را خلق کنیم که در این راستا با سفر با گروه‌های جهادی به جنوب کرمان در مرحله اول با مناطق محروم آشنا شدیم و این جرقه‌ زده شد که حرف رهبر ما بر زمین نماند که در این بین طرح «خانه سیار عالم» شکل گرفت.

وی افزود: این طرح که به عنوان طرح جهادی تبلیغ هم معرفی  می‌شد، طلبه‌ها بدون هیچ گونه چشمداشتی به صورت تشکیلاتی و هماهنگ رسالت خود را انجام می‌دادند به این معنا که ابتدا مناطق محروم شناسایی و سپس نیروهای کاری برای انجام کار فرهنگی، فکری و بدنی به مناطق اعزام و طلبه‌ها بر حسب باری که بر زمین مانده است فعالیت می‌کردند.

حجت‌الاسلام باقریان در رابطه با چگونگی آغاز این طرح توضیح داد: در ابتدا «طرح کاروان حسینی» را مطرح کردیم و یک خودرو سواری به همراه یک کانکس با امکانات لازم برای تبلیغات در نظر گرفتیم و شهر به شهر و روستا به روستا برای انجام کارهای فرهنگی حرکت می‌کردیم. در این کاروان بخشی از وسایل زندگی، وسایل تبلیغات و امکانات تحصیلی در نظر گرفته شده بود.

به گفته این فعال فرهنگی، آغاز این حرکت از استان قم بود و شهر به شهر و روستا به روستا به سوی مشهد مقدس حرکت کردیم و سپس از شمال به سمت قم بازگشتیم، که این سفر 40 روز به طول انجامید و این کاروان محور حرکت و ایجاد همدلی و فعالیت‌های فرهنگی از قبیل نمایش انیمیشن و امانت دادن کتاب برای مطالعه برای مردم بوده است.

به گفته باقریان، در این روش علاوه بر انتقال فرهنگ به صورت سینه و سینه و چهره به چهره، تاثیرگذاری بیشتری دارد و مردم با برقراری ارتباط با روحانی با خداشناسی نیز آشنا می‌شوند.

وی در خصوص قالب‌های ارائه خدمات برای مردم نیز توضیح داد: مشاوره، کتابشناسی، خداشناسی، نجوم و ... از فعالیت‌هایی بود که طلبه‌هایی که قابلیت توانایی اجرای آن را داشتند انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام باقریان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «کاروان حسینی(ع) »بصورت فرامنطقه‌ای خبر داد و گفت: در این طرح که به تعداد 5 کاروان هم رسیده است سال گذشته تا مرز کربلای حسینی(ع) هم رفته‌ایم و از همین جا تصمیم داریم که با توکل به خدا و تلاش دوستان این کاروان را فرامنطقه‌ای کنیم.

یقینی:تولید سری جدید «سفیران هدایت» با محوریت طلاب خلاق
نصرالله یقینی کارگردان مستند «سفیران هدایت»گفت: این مستند که در سال 1390 کلید خورد سعی شده تا فعالیت‌های تبلیغی فرد یا گروهی از روحانیون در مناطق و شهرهای مختلف و همراه با اقشار گوناگون نمایش داده شود که در مجموعه‌ای چندین قسمتی به تولید رسید.

وی افزود: سری جدی این مستند با محوریت نوآوری و خلاقیت طلاب در حوزه‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که به معرفی آن هم رسیدیم.

ارسال نظرات