افتتاح "پارک معرفت" در بوستان امیرکبیر اراک

همه ابعاد انقلاب در سایه فرهنگ معنا پیدا می‌کند

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: رسالت سپاه و بسیج حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب است و براین اساس این نیرو یک نهاد نظامی صرف نیست بلکه در عرصه فرهنگی نیز رسالتی بزرگ برعهده دارد چراکه همه ابعاد انقلاب در سایه فرهنگ معنا پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۴۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

پاسدار رضایی در گفت‌وگوبا خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به اجرای طرح "پارک معرفت" در پارک‌های سطح شهر اراک اظهار داشت: این طرح برای چهارمین سال متمادی در سطح شهرستان اراک برگزار می‌شود که در مجموع سه سال این طرح براساس برنامه‌های ابلاغی اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: رسالت سپاه و بسیج حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب است و براین اساس این نیرو یک نهاد نظامی صرف نیست بلکه در عرصه فرهنگی نیز رسالتی بزرگ برعهده دارد.

پاسدار رضایی با اشاره به اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی سپاه و بسیج گفت: برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته شده پس از شناسایی اسیب‌های فرهنگی اجتماعی در سطح جامعه تدوین می‌شود و هدف از اجرای این برنامه‌ها کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: شهرستان اراک به دلیل ظرفیت‌های قابل ملاحظه از لحاظ امکانات تفریحی و فضای سبز برخوردار است و همیشه شاهد حضور خانواده‌ها در اماکن تفریحی در هر فصل سال هستیم درصدد شدیم تا عده کثیری از برنامه‌های اجرایی ما بهره‌مند شوند از این‌رو فضای پارک‌ها را به عنوان فضای اجتماعات بزرگ مناسب دیده و به اجرای برنامه‌ها در سطح پارک‌ها پرداختیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: برنامه‌های متناسب فرهنگی با محتویات دینی و اسلامی برگزار در پارک‌ها اجرا خواهد شد چراکه این اماکن همواره برای خانواده‌ها به عنوان محیط سالم و سرگرم کننده محسوب می‌شود.

پاسدار رضایی تصریح کرد: "پارک معرفت" در پنج پارک شهرستان اراک به شکل ویژه برگزار می‌شود که ساعت 22 امشب با حضور مسئولین استانی در پارک امیرکبیر و با حضور خانواده‌ها شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

وی افزود: این طرح به مدت 40 شب در پارک‌های شهرستان اراک اجرا می‌شود که پارک کلاله سنجان، امیرکبیر، شهدای گمنام، آزادی و ملت از جمله پارک‌های در نظر گرفته شده هستند که در کنار برنامه‌های نمایشگاهی شاهد برگزاری جشن ویژه‌ای در هر یک از این پارک‌ها خواهیم بود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات بومی محلی، تاثیر مثبت در مراکز تفریحی، پر کردن اوقات فراغت مسافران و افراد بومی در اماکن تفریحی به منظور نشاط و تعالی، توسعه مشارکت مردمی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فضاسازی معنوی محیطی، افزایش نشاط و ترویج تفریحات سالم و ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

پاسدار رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در هر شب تعداد 25 غرفه با موضوعات مختلف در حوزه‌های دقایقی با قرآن، مهدویت، ایستگاه سلامت، ایستگاه گریم کودکان، ایستگاه نقاشی کودکان غرفه بازی و سرگرمی، غرفه حجاب، سفالگری، عکاسی حجاب و سفره‌های آسمانی برپا و میزبان خانواده‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات