با اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاههای غیر رسمی می توان گام موثری در جهت رفع معضلات اجتماعی و بهبود رفاه مردم برداشت.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۵۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در این جلسه ضمن درخواست از دستگاهها جهت ارائه پروژه های متناسب با بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی با اعلام مشخصات فنی آنها و میزان اعتبار لازم جهت اجرای آنها به عزم جدی دولت در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی در این قبیل سکونتگاهها اشاره و گفت: با اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاههای غیر رسمی می توان گام موثری در جهت رفع معضلات اجتماعی و بهبود رفاه مردمی گام برداشت .

فرخی با اشاره به لزوم تاسیس شرکت نوسازی و بهسازی شهر زنجان و یا سازمان نوسازی و بهسازی شهر زنجان توسط شهرداری افزود: تا زمانیکه نهاد مستقل زیر نظر شهرداری به این امر ورود ننماید امکان تسریع در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی میسر نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان نوسازی و بهسازی در شهرداری استانهای مجاور و شهرهای بزرگ به انجام رسیده وبه موفقیت های زیادی دست یافته اند و زنجان به دلیل عدم وجود تشکیلات مشخص در این زمینه، تا کنون مشکل در بافت های فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی حل نشده و گسترش بافت های فرسوده به قوت خود باقی مانده است.

فرخی تصریح کرد: هدف از تشکیل چنین ساختاری مطالعه ، مداخله ، طراحی و جذب سرمایه گزار در حوزه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی شهر زنجان است که به عنوان بازویی برای معاونت شهرسازی شهرداری عمل خواهد بود .

وی همچنین به لزوم ایجاد دفاتر تسهیل گری در بافت فرسوده اشاره داشته و افزود: عدم ایجاد چنین دفاتری سبب عدم اطلاع رسانی و تشویق مناسب در دریافت تسهیلات ، خدمات و ... در بافت های فرسوده خواهد شد .

گفتنی است در ادامه این جلسه پروژه های پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی در مناطق فرسوده و همچنین سکونتگاههای غیر رسمی با رویکرد ارتقاء بافت کالبدی و ساختار محله و افزایش سطح برخورداری ساکنین از خدمات شهری و در راستای استراتژی و سیاست رفع کمبودهای خدماتی در زمینه آموزشی ، بهداشتی ، ورزشی ، فرهنگی و خدمات عمومی بررسی شد.

ارسال نظرات