یکی از پزشکان مرند:

تغذیه در رمضان باید منطبق با رژیم متعادل و متنوع باشد

خبرگزاری بسیج: یکی از پزشکان مرند در کارگاه آموزشی خود مراقبتی و سفیران سلامت کارکنان سپاه این شهرستان در خصوص شیوه تغذیه در ماه رمضان، گفت: تغذیه در لحظه افطار و سحر باید منطبق با رژیم متعادل و متنوع باشد و این رژیم هرچه سنتی تر باشد، اثار و فواید آن بیشتر است.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، یعقوب صباغ، اظهار کرد: روزه گرفتن در ماه رمضان علاوه بر آثار روحی و معنوی، اثرات جسمانی بسیار ارزشمندی دارد ولی زمانی می توان از تاثیرات مثبت روزه بهره مند شد که تغذیه با رژیم متعادل و متنوع همراه باشد.

وی با بیان اینکه در طول این ماه نیازی به پرخوری نیست، خاطرنشان کرد: در طول روزه داری، در اثر عملکرد مکانیسم های خود تنظیمی بدن از جمله مصرف ذخیره چربی و کاهش سوخت و ساز بدن حالت هایی همچون کرختی، بی حالی و کاهش دمای بدن به وجود می آید که این امر طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

صباغ با تاکید به اینکه اصلاح الگوی مصرف غذایی با ذائقه سازی در دوران کودکی، از مهمترین وظایف والدین است، افزود: باید در این عرصه گام های مثبتی برداشته و با مصرف غذاهای سودمند و مغذی به جای غذاهای فراوری شده و کنسروی، به سوی جامعه سلامت حرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها