جان باختن سالانه 17 هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در ایران
کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی با مشارکت معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه ناحیه کمیجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۷۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سروان عبدی ظهر امروز در کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی که با مشارکت معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه ناحیه کمیجان در ستاد این شهرستان برگزار شد ضمن توضیح قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: خوشبختانه در تمامی شهرها آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی به آموزش تئوری و عملی مباحث مرتبط می‌پردازند.

وی افزود: این کلاس‌های آموزشی توسط کارشناسان و مربیانی که ممیزی و مور تائید هستند برگزار می‌شود همچنین گواهینامه لازم برای افراد صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان کمیجان تصریح کرد: متاسفانه ایران یکی از کشورهای پرحادثه در بحث تصادف رانندگی است که سالیانه 17 هزار نفر به دلیل همین مسئله جان خود را از دست می‌دهند.

سروان عبدی با اشاره به لزوم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی تمام افراد گفت: آمار موجود در بحث تصادفات رانندگی زنگ خطری برای کشور است و ابرای کاهش این آمار می‌طلبد که رانندگان و افراد پیاده به قوانین توجه لازم را داشته باشند.

وی یکی از علل بروز تصادفات را عدم آگاهی از قوانین راهنمایی و رانندگی و مشکلات جاده‌ای دانست و ادامه داد: عوامل انسانی و بی‌دقتی و گاها سرعت غیر مطمئنه حوادث دلخراشی را پدید می‌آورد و اگر چه درصدی از مشکلات و معضلات به خودروها و راه‌ها باز می‌گردد اما در اکثر موارد عوامل انسانی نقش دارند.

رئیس پلیس راهور شهرستان کمیجان در پایان خاطرنشان کرد: باید همگان برای حفظ جان خود و هم‌نوعان تلاش و همت کنیم، وجود نیروهای پلیس و دوربین‌های کاهش سرعت و قوانین وضع شده و حتی جریمه‌های سنگین برای کم کردن خسارت‌های ناشی از رانندگی و تامین کننده سلامت افراد جامعه است، لذا همگان باید رعایت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات