شهردار زنجان:

كاشت درخت به ازاي هر تولد و ازدواج در دو باغ «تولد» و «زندگي» در پارك گلستان

شهرداري پيشنهاد شوراي اسلامي شهر براي كاشت درخت به ازاي تولد و ازدواج را عملي كرده و در پارك گلستان دو باغ به نامهاي «تولد» و «زندگي» آماده کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۷۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان گفت: شهرداري پيشنهاد شوراي اسلامي شهر براي كاشت درخت به ازاي تولد و ازدواج را عملي كرده و در پارك گلستان دو باغ به نامهاي «تولد» و «زندگي» آماده کرده است.

حبيب يگانه افزود: در بحث ساماندهي پسماندهاي شهري، با پيگيريهاي پنج شش ماه گذشته براي احداث كارخانه توليد برق از پسماند، اميدواريم با اقدامات صورت گرفته اين طرح در اسرع وقت اجرا شود.

وي از توزيع كيسه‌هاي زباله در مبادي ورودي و خروجي شهر در روزهاي تعطيل خبر داد و اظهار داشت: كيسه‌هاي قابل بازيافت به تعداد قابل توجه در دست توليد است و در روزهاي تعطيل در مبادي ورودي و خروجي شهر توزيع مي‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به ايجاد كمپين هواي پاك در سطح كشور گفت: شهرداري زنجان از اين طرح استقبال كرده و برنامه‌هاي مناسب در اين زمينه برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينكه ما به دنبال ايده‌ها و نظرات فعالان محيط زيست هستيم، تصريح كرد: برابر با تعريفي كه از شهرمان در چشم‌انداز ترسيم شده است موضوع محيط زيست و توسعه پايدار شهر در اولويت قرار دارد.

يگانه به شعار جهاني محيط زيست اشاره كرد و گفت: رفع نياز امروز بدون به خطر انداختن نسل فردا شعار زيست محيطي است كه بايد در تحقق آن تلاش كنيم.

وي با بيان اينكه شهرداري زنجان براي فرهنگ سازي دوچرخه سواري و استفاده كمتر از خودرو شخصي دارد، ادامه داد: بايد تلاش همه ما در راستاي كاهش آلودگي هوا باشد.

شهردار زنجان به برنامه شهرداري زنجان در اعزام دوچرخه با شعار دو بهتر از چهار اشاره كرد و گفت: در راستاي تاكيدات فرمايشات مقام معظم رهبري شهرداري زنجان تلاش مي‌كند تا در حفاظت از محيط زيست پيشگام باشد.

وي تاكيد كرد: از فعاليت سازمان‌هاي مردم در حوزه محيط زيست استقبال مي‌كنيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان نيز در اين جلسه گفت: اثرگذاري سمنها در گره گشايي شكي نيست و تجربه آن را ثابت كرده است

سعيد اميدي با اشاره به تحقيق انجام شده گفت: در اين تحقيق 37 درصد مشاركت شهروندان در محيط زيست تاثيرگذار است.

وي با بيان اينكه حوزه مديريت شهري و محيط زيست با هم مرتبط هستند، افزود: مي‌توان شوراي اسلامي شهر را در قالب يك سمن بزرگ تصور كرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان تصريح كرد: نبايد سمن‌ها منتظر پشتيباني نهادهاي دولتي و عمومي باشند و نهادها نبايد منتظر حركت سمن‌ها باشند و اين حركت بايد دو سويه باشد.

ارسال نظرات