در نشست ستاد مناسب‌سازی محیط مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد نامناسب در مبلمان شهری برای معلولان

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مبلمان شهری در این استان برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب نیست.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۲۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

به گزارش بسیج نشست ستاد مناسب‌سازی محیط در راستای تسهیل در رفت و آمد معلولان، جانبازان و سالمندان ظهر امروز به ریاست معاون امور عمرانی استاندار تشکیل شد.

در ابتدای این نشست سید علیرضا موسوی‌امجد با تأکید بر مناسب‌سازی مبلمان شهری برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان گفت: مناسب‌‌سازی مبلمان شهری از وظایف شهرداری‌ها است و تاکنون اقداماتی توسط شهرداری‌ها انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گام‌ها و اقدامات بیشتر و بهتری در جهت تردد معلولان، جانبازان و سالمندان برداشته شود که در همین خصوص مکان‌ها، پارک‌ها و پارکینگ‌هایی در سطح شهرها برای معلولان در نظر گرفته شده است.

وی بر مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و بانک‌ها تأکید کرد و گفت:دستگاه‌های اداری و بانک‌ها به دلیل ارتباط بیشتر این قشر با آنها مناسب‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مبلمان شهری در استان مطلوب و ارزنده نیست، گفت: اداراتی که در حال تهیه نقشه هستند ملزم به مناسب‌سازی دستگاه‌ها و ادارات به صورت 100 درصدی هستند.

وی افزود: ساختمان‌های خصوصی چند واحدی ملزم به نصب آسانسور هستند در غیر اینصورت پروانه ساخت و پایین کار برای آنها صادر نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌ها در مناسب‌سازی محیط برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: مدیران موضوع مهم مناسب‌سازی برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان را در دستور کار خود قرار دهند.

پژمان نیک‌اقبالی اضافه کرد: در سال‌های گذشته وضعیت استان در مناسب‌سازی مبلمان شهری و همچنین دستگاه‌های اداری مطلوب نبود و استان در رتبه آخر کشور قرار داشت اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی شده است که جای کار بیشتر برای سهولت در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان‌های میانی کشور در مناسب‌سازی محیط است، گفت: 42 درصد اقدامات برای مناسب‌سازی محیط انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار