خبرهای داغ:
رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای 200 نفر از طلاب

رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب گفت: 200 نفر از طلاب خانم و آقا با شرکت در دوره‌های آموزشی گوناگون سواد رسانه‌ای خود را بالا بردند که برگزاری این دوره‌ها تا 10 دوره آموزشی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام رفیع‌الدین اسماعیلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به تشکیل این انجمن در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه این انجمن شکل گرفت تا سواد رسانه‌ای طلاب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای افزایش سواد رسانه‌ای طلاب نشست‌های تخصصی با حضور برخی اساتید برجسته از قم و تهران برگزار شد، بیان کرد: در ارتباط با فضای مجازی، نشست‌هایی با عناوین بازی‌های کامپیوتری، اینترنت ملی، آسیب‌شناسی فضای مجازی، پرونده هسته‌ای ایران در شبکه‌های اجتماعی و... برای طلاب برگزار شد.

رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب ادامه داد: برگزاری دوره‌های تخصصی سواد رسانه‌ای نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام شد و در این راستا پس از اعلام فراخوان 800 نفر ثبت نام کردند که به دلیل نداشتن فضای مناسب، تنها 200 طلبه خانم و آقا مورد پذیرش قرار گرفتند.

اسماعیلی با اشاره به حضور اساتید برجسته‌ای مانند دکتر یامین پور و دکتر شرف‌الدین برای تدریس در این دوره‌ها گفت: موضوعات گوناگونی در این دوره‌های آموزشی مطرح شد که بحث‌های نظری و کاربردی در ارتباط با آسیب شناسی سینما، فلسفه هنر، دین و سینما در رسانه‌ها، تحلیل جریان شناسی فرهنگی، فضای مجازی و مبانی فیلم‌نامه نویسی از جمله دوره‌های آموزشی بود که برگزار شد.

وی از برگزاری دو ترم آموزشی در انجمن سواد رسانه‌ای طلاب خبر داد و گفت: 14 درس در طول دو ترم به طلاب علاقمند به صورت هشت ساعت در هفته‌ به مدت زمان 30 هفته ارائه شد.

 رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب ادامه داد: براساس مبنایی که تعیین شده مقرر است که 10 دوره تخصصی براساس سلایق و علایق طلاب و نیازهای جامعه برگزار شود که ثبت‌نام آن از شهریور ماه آغاز می‌شود و کلاس‌های آموزشی نیز از مهر ماه برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به طرح برخی از مباحث، گفت: بحث‌هایی مانند هویت و فضای مجازی،‌ «کودک، نوجوان، اینترنت»، آسیب‌شناسی برخی برنامه‌های تلویزیونی، تحلیل برنامه خندوانه و نقد و بررسی سریال شهرزاد در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از تالیف کتب گوناگون برای بالا بردن سواد رسانه‌ای طلاب خبر داد و گفت: موضوعاتی مانند اسلام هراسی در سینما، جریان شناسی سینمای ایران و سینمای دینی، انیمیشن دین و سینما که برخی از این موضوعات تألیف آن به اتمام رسیده و یا در حال نگارش است.

رئیس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب همچنین از تهیه بروشور و جزوات در حوزه‌های گوناگون خبر داد و عنوان کرد: در قم فضایی به‌وجود آوردیم و اساتید را گردهم آوردیم و گردهمایی موفقیت آمیزی برگزار کردیم و امسال تابستان نیز اجرای این برنامه را در دستور کار داریم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خویش از انعقاد تفاهم‌نامه با برخی مراکز مانند جامعةالزهرا و دانشگاه امام حسین (ع) خبر داد و گفت:‌ این اساس دوره‌های آموزشی خواهران در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.
ارسال نظرات