رادیو فردا مطرح کرد

روحانی و اوباما مقابل هم قرار می گیرند!

به نوعی تنش در روابط دو تا دولت، نه دو تا نظام، دولت اوباما و دولت روحانی را رقم می‌زنند و برای اولین بار آنها را در موضعی قرار می‌دهد که در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۹۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
خبرگزاری بسیج؛سرویس اخبار ویژه
شبکه های ماهواره ای فارسی زبان وابسته به آمریکا اصرار فراوانی برای همسویی رئیس دولت یازدهم با دولت آمریکا دارند و در این راستا تلاش فراوانی را برای خبر سازی صورت می دهند.
مسئله دزدی اخیر آمریکایی ها از اموال ملت ایران منجر به این شده که شبکه ماهواره رادیو فردا برای نخستین بار به نکته ای اشاره کند که توجه به آن خالی از لطف نیست.
مجری برنامه صبحانه با خبر رادیو فردا اذعان می کند:
حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران توقیف اموال ایران را دزدی آشکار توصیف کرد. در مجلس نیز برخی نمایندگان خواستار اقدام متقابل ایران علیه منبع مالی آمریکا شدند. با این حال در حالی روز دوشنبه 17 خرداد رئیس‌جمهوری ایران قانون پیگیری دریافت خسارت ناشی از اقدامات آمریکا علیه ایران را اصلاح کرد که در بحبوحه اعلام تصویب عالی آمریکا در توقیف دارایی‌های ایران بین دو جریان حامی و مخالف دولت حسن روحانی درباره مقصر اصلی این حادثه مشاجرات زیادی صورت گرفت. 
کارشناس شبکه در توضیح این مسئله اذعان می کند:

در این مرحله نمی‌شود تاثیر زیادی قایل شد، چون به هر حال این بستگی دارد فرجام بلوکه کردن این اموال ایران به کجا می‌انجامد و اگر دولت آمریکا و دیوان عالی آمریکا روی این قضیه مُصر باشند و درآن صورت است که خب تاثیراتش بیشتر خواهد شد و به نوعی تنش در روابط دو تا دولت، نه دو تا نظام، دولت اوباما و دولت روحانی را رقم می‌زنند و برای اولین بار آنها را در موضعی قرار می‌دهد که در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر بالاخره به لحاظ تاثیرات داخلی‌اش ناتوانی دولت در رفع بلوکه کردن اموال باعث می‌شود که دست نیروهای معروف به دلواپس که منتقد سیاست تعاملی دولت در عرصه سیاسی خارجی هستند، بیشتر در داخل باز بشود و مرتب روی این موضوع مانور بدهند و ما از قبل می‌گفتیم که به آمریکا اعتماد نیست و در یک پروژه‌هایی که راه بیندازند دولت و خوشبینی دولت را به عنوان عامل اصلی در عرصه داخلی جلوه بدهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار