فرماندار گرمی:

نام مغان به شناسنامه‌ مردم گرمی برگردد

فرماندار گرمی با انتقاد از حذف نام مغان در شناسنامه‌های صادره در ثبت احوال این شهرستان، خواستار تجدید نظر در این خصوص شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۵۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر علی رحیمی‌زاد، فرماندار و رئیس شورای ثبت احوال شهرستان مغان در جلسه این شورا بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی بررسی علل و عوامل آمارهای ثبت احوال و ارائه راه‌کارهای علمی و عملی تاکید کرد و گفت: کارگروه تخصصی با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان گرمی و پزشک قانونی علل و عوامل مرگ و میر در شهرستان گرمی را بررسی و راه‌کارهای علمی و عملی ارائه کنند.

فرماندار گرمی بیان کرد: باید در گذشته برخی اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی ها بر اساس آمارهای تحلیلی انجام می‌شد که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است و نتیجه آن برخی آمارهای تاسف بار امروز است.

رئیس شورای ثبت احوال گرمی خواستار اهتمام جدی شهرداری در احداث، تجهیز و نظارت بر غسال‌خانه‌ها شد و بر همکاری دیگر ادارات با شهردای تاکید کرد.

فرماندار گرمی بر افزایش تعداد دفاتر خدماتی ثبت احوال در گرمی نیز تاکید کرد و خواستار استقرار دائمی اداره ثبت احوال در موران شد و گفت: اهالی موران مسافت زیاد برای رفت و آمد به مرکز شهر طی و هزینه کلان برای دریافت خدمات ثبت احوال صرف می‌کنند که با استقرار نمایندگی ثبت احوال برخی از مشکلات اهالی در این خصوص کاهش می‌یابد.

رحیمی زاد با انتقاد از حذف نام مغان در شناسنامه‌های صادره در ثبت احوال شهرستان مغان، خواستار ثبت نام مغان در شناسنامه‌های صادره شد.

اسد حسن‌زاده، مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: آمارها نشان می‌هد جمعیت استان اردبیل رو به پیری می‌رود و جمعیت شهرستان گرمی نیز در دهه آینده جزء پیرترین جمعیت استان خواهد شد.

اسد حسن زاده گفت: شستشو و غسل اموات در خانه‌ها باعث شده پوشش ثبت وقایع حیاتی با مشکلاتی همراه باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه کاهش جمعیت باعث شده برخی روستاهای استان خالی از سکنه باشد؛ بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جبران کسری جمعیت و کاهش آمارهای جمعیتی تاکید کرد.

حسن زاده گفت: بیش از ۵۸ درصد علل و عوامل مرگ و میر در شهرستان گرمی بیماری‌های قلبی و عروقی است و بر اساس اسناد پزشکی سکته‌های قلبی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

البته این آمار مدیر کل ثبت احوال استان، باعث اعتراض دکتر جاویدزاده پزشک قانونی گرمی و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گرمی شد.

سرهنگ خسروزاده فرمانده انتظامی گرمی نیز با اشاره به بسته‌های تشویقی و مقررات جدید نیروهای مسلح در خصوص ازدیاد جمعیت کشور، گفت: هرسربازی که در حین خدمت صاحب فرزند می‌شود به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت و کادر و پرسنل نیز ۲۱ روز مرخصی تشویقی می‌گیرند.

خسروزاده افزود: سربازانی هم که صاحب فرزندان 4 قلو می‌شوند از ۸ ماه کسر خدمت بهره مند می‌شوند.

ارسال نظرات