خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: متأسفانه در بین اهالی مطبوعات برخی واگرایی ها وجود دارد و تا زمانی که به همگرایی تبدیل نشود مشکلات این بخش حل نخواهد شد .
کد خبر: ۸۶۹۳۱۲۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به گزارش خانه مطبوعات در راستای ارتقای جایگاه مطبوعات دراستان اظهار داشت : بر اساس گزارش های ارائه شده در کشور ژاپن ، دو سوم مردم اشتراک روزنامه دارند و در ایران به ازای هر 75 نفر،یک نفر روزنامه می خواند که این آمار در شهر اصفهان بسیار نگران کننده است و می توان گفت به ازای هر 200 نفر یک نفر روزنامه مطالعه می کند .

زرگرپور یادآور شد: با توجه به اینکه اصفهان شهری فرهنگی ،سیاسی و مذهبی است اولین سوالی که در ذهن خطور می کند این است که مشکل اصلی کجاست و چرا در استان اصفهان با این همه ظرفیت این وضعیت وجود دارد .

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید در این خصوص آسیب شناسی شود ،گفت : به عنوان یک کارپژوهشی وتحقیقاتی باید عدم استقبال مردم اصفهان از روزنامه های مکتوب مشخص شود .

مدیر ارشد استان با اشاره به گزارش ارائه شده توسط خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر اینکه درجلسات خانه مطبوعات درخصوص ارتقای جایگاه مطبوعات در استان نمایندگان مطبوعات استان حضور کمرنگی داشته اند ، گفت : برای من ناراحت کننده است که وقتی در شورای فرهنگ عمومی،مدیران فرهنگی استان وقت خود را برای حل مشکلات مطبوعات اختصاص می دهند اهالی مطبوعات به جای استقبال از این موضوع آن را مورد نقد قرار می دهند .

وی افزود: متاسفانه همانند دیگر بخش ها ،در بین اهالی این بخش نیز واگرایی وجود دارد و تا زمانی که این مشکل حل نشود و به همگرایی تبدیل نشود بقیه مسائل حل نخواهد شد و نمی توانیم از ظرفیت های موجود استفاده بهینه داشته باشیم.

استاندار اصفهان با استناد به طرح ارائه شده از سوی خانه مطبوعات ، با بیان اینکه محتوا،عرضه و انگیزه و حمایت بعنوان مشکلات اساسی مطبوعات استان شناخته شده است ،گفت : در طرح ارائه شده خانه مطبوعات به موضوع عرضه و حمایت پرداخته شده است وباید طی دو ماه آینده درخصوص محتوا و انگیزه با عنایت به نظرات کارشناسی صاحب نظران طرح مذکور تکمیل گردد و در جلسات آتی مطرح شود .

زرگرپور افزود: از کسانی که تخصص رسانه مکتوب دارند و یا دلسوز این بخش هستند و یا علاقه مند هستند که رسانه های مکتوب دراصفهان درجایگاه خود قرار گیرد درخواست می کنیم که به خانه مطبوعات استان کمک کنند که طرح جامع و کاملی در خصوص مطبوعات استان داشته باشیم تا بتوانیم این بخش را به جایگاه خود برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها