خبرهای داغ:
در برنامه سنجش بینائی کودکان 3 تا 6 سال 4900 کودک در پایگاه های سنجش بینائی ، دچار اختلالات بینائی تشخیص داده شدند و به سطوح بالاتر درمانی ارجاع گردیدند.
کد خبر: ۸۶۹۳۱۸۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این خبر اعلام کرد : برنامه سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله توسط اداره کل بهزیستی با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بمنظور تشخیص بهنگام اختلالات بینایی کودکان و با هدف پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در مهدهای کودک و پایگاههای سنجش بینایی اجرا می شود .

سعید صادقی افزود: تعداد 166هزار کودک تحت معاینه بینایی قرار گرفتند که بالغ بر 4900 نفر از آنان دچار اختلالات بینایی و بطور خاص 737 کودک مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شدند. تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر بموقع تشخیص داده ، و درمان نشود فرد را از یک یا هر دو چشم نابینا یا کم بینا می کند.

وی با اشاره به هزینه های گزافی که نابینایی بر فرد، خانواده و جامعه تحمیل می کند، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های غربالگری بتوان از بروز نابینایی جلوگیری نمود. وی خاطرنشان کرد این تعداد کودک معاینه شده شامل 70 درصد از کودکان 3 تا 6 ساله بوده اند و برای پوشش حداکثری این برنامه نیاز به همکاری دستگاهها، رسانه ها و بویژه اقبال و همکاری والدین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها