فرمانده انتظامی دوره چگنی گفت: محموله ۱۴ تن و ۸۵۰ کیلوگرمی برنج خارجی قاچاق در شهرستان دوره چگنی کشف شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۴۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان لرستان سلطان مراد زارع فرمانده انتظامی دوره چگنی اظهار داشت: یک دستگاه خودرو کامیون حامل بار برنج قاچاق به مقدار 14 تن و 850 کیلوگرم در شهرستان دوره چگنی توقیف شد.

وی افزود: مأموران انتظامی پاسگاه چنار در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، مخلان اقتصادی و در پی اخبار واصله مبنی بر حمل مقادیر زیادی کالای قاچاق توسط خودروهای عبوری، بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی با برقراری تور ایست  بازرسی یک دستگاه خودرو کامیون را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی دوره چگنی عنوان کرد: مأموران در بازرسی از خودرو توقیف‌شده مقدار 14 تن و 850 کیلوگرم برنج خارجی قاچاق بارگیری شده  از بنادر جنوب  به سمت پایتخت را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر بیان کرد: ارزش محموله کشف‌شده بنا بر اظهارات کارشناسان مربوطه، 742 میلیون و 500 هزار ریال  برآورد شد  و متهم با پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دو محموله قاچاق در پلدختر کشف شد

سرهنگ عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر اظهار داشت: دو دستگاه سواری در شهرستان پلدختر توقیف و دو محموله پتوی قاچاق به ارزش 241 میلیون و 900 هزار ریال کشف شد.

وی افزود: مأموران یگان امداد این فرماندهی در محور پلدختر - خرم‌آباد حوالی روستای «بابازید» دو دستگاه خودرو سمند و وانت پیکان را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی پلدختر عنوان کرد: مأموران در بازرسی از دو خودرو توقیف‌شده، تعداد 253 تخته پتو و 72 دستگاه آبمیوه گیر خارجی فاقد مجوز گمرکی که از بنادر جنوبی وارد شهرستان شده بود را کشف و در این رابطه مأموران  سه نفر را دستگیر کردند.

وی بابیان این‌که بنا بر اظهارات کارشناسان، ارزش دو محموله قاچاق 241 میلیون و 900 هزار ریال برآورد شده است، بیان کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ازنا منهدم شد

سرهنگ روح الدین پاریاد فرمانده انتظامی ازنا  اظهار داشت: با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان ازنا و سربازان گمنام امام زمان (عج) ، یک باند تهیه و توزیع مواد متلاشی و مقدار 83 کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی افزود: در پی یکسری اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مأموران مبارزه با مواد مخدر استان، در رابطه با شناسای، تعقیب و فعالیت یک  باند تهیه و توزیع مواد بلافاصله با هماهنگی مقام قضای به همراه مأموران مبارزه با مواد مخدر ازنا وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی ازنا عنوان کرد: مأموران در اجرای یک عملیات مشترک دو دستگاه پژو را مشاهده که ضمن تعقیب درنهایت هر دو خودرو  را توقیف و در بازرسی از خودروها مقدار 83  کیلوگرم تریاک را  کشف کردند که در این راستا پنج نفر اعضای باند دستگیر که در تحقیقات معموله  به جرم تهیه و توزیع مواد مخدر اعتراف کردند و این سوداگران مرگ به همراه  پرونده متشکله راهی مراجع قضایی شدند.

248 هکتار از جنگل‌ها و مزارع کشاورزی لرستان در آتش سوخت

برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر آتش‌سوزی مراتع، جنگل‌ها و مزارع کشاورز کوهدشت، رومشکان و دوره چگنی، مأموران انتظامی و امدادی بلافاصله به محل‌های موردنظر اعزام شدند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد، 248 هکتار از مراتع، جنگل‌ها و مزارع کشاورزی روستاهای "سرخ دم ، ولی‌عصر و سیاه دره "کوهدشت، رومشکان و دوره چگنی به دلیل نامعلومی دچار حریق شد که با تلاش اهالی روستای‌های مذکور، مأموران انتظامی و امداد، آتش مهار شد.

 

ارسال نظرات