مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

10 هزار بی‌سواد تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: حدود 10 هزار نفر از بی‌سوادان استان در سال جاری تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۵۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی در اولین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سال جاری، با بیان اینکه در گروه سنی 10 تا 49 سال و جامعه هدف در سطح استان حدود 68 هزار نفر بی سواد مطلق در استان وجود داشت، گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار و 200 نفر از این افراد شناسایی، جذب و تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هدف استان در سال 95 تحت پوشش قرار دادن حدود 10 هزار نفر از بی سوادان جامعه هدف و افراد 10 تا 49 سال است، عنوان کرد: با پیش بینی برنامه‌هایی در این خصوص، همکاری و همراهی اعضای شورا، اهتمام لازم برای تحقق برنامه به عمل خواهد آمد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گزارشی از اقدامات استان در سنوات گذشته را ارائه کرد و افزود: در سال 92 حدود 40 درصد افراد بی‌سواد و در سال 93 نیز 47 درصد افراد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: در سال 94 با جدیت بیشتر و همراهی و همکاری شرکاء و تلاش دست اندرکاران پوشش استان به 76 درصد رسید.

قربانی انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به منظور بهره گیری از مساعدت روحانیت در راستای شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان توسط ماموستایان، برگزاری نشست‌های هم‌فکری با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بالای 20 خانوار و نشست‌های کاری با ادارات و دستگاه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: برای پیگیری برنامه‌های سوادآموزی محدودیت مالی نداریم.

وی به برنامه شتاب بخشی سوادآموزی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برابر این برنامه سهم ادارات و دستگاه‌های عضو شورا تعیین و ابلاغ شده است، خواستار پیگیری برنامه‌ها، شناسایی، جذب و تشویق بی‌سوادان برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت‌های در اختیار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار