خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان تبیین کرد:

هفت گناهی که آبروی انسان را می ریزد

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با اشاره به اهمیت پرهیز از ارتکاب گناه به ویژه در ماه میهمانی خدا، هفت گناهی که براساس بیان شریف امام سجاد(ع) سبب می شود خداوند انسان را رسوا سازد را تبیین کرد.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۷۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت این شهرستان در ادامه سلسله مباحث ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم امیرالمؤمنین(ع) دامغان با موضوع گناهان و تاثیرات آن در زندگی انسان، به تشریح و تبیین تبعات برخی معاصی از نگاه امام سجاد(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) پرده دری و ریخته شدن آبروی انسان را نتیجه ارتکاب هفت دسته از گناهان عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه وفای به عهد و ضرورت تعهد به پرداخت قرض و دین را از الزامات اخلاقی و شرعی فرهنگ ما است، اضافه کرد: امام سجاد(ع) نیت پس ندادن قرض گرفته شده را ترک واجب و از جمله معاصی برشمرده اند که خداوند بواسطه ارتکاب آن آدمی را رسوا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه خرج هایی که در راه باطل انجام می شود و کسب روزی از مسیر باطل را دیگر گناهی برشمرد که امام سجاد (ع) فرموده اند آبروی فردی که مرتکب آن می شود خواهد ریخت و افزود: امروزه افرادی که می کوشند از طریق کسب و کارهای غیر اسلامی و فروش اجناس زیان آور درآمد کسب کنند نمونه عینی این گناهکاران هستند.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان خاطر نشان کرد: امام چهارم (ع)  انسانی که تمکن مالی دارد اما در هزینه های واجب خانواده، فرزندان و فامیل خود بخل بورزد رسوا می شود و خداوند آبروی او را می برد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به اینکه تند خویی در آموزه های دینی تنها یک رفتار مکروه نیست، بلکه سوء خلق در بسیاری موارد حرام است، اضافه کرد: بر اساس فرمایش امام سجاد (ع) اخلاق بد و تند خویی با دیگران نیز از عوامل ریخته شدن آبروی انسان است.

وی کم صبری را پنجمین معصیتی برشمرد که براساس بیان شریف امام سجاد(ع) مایه آبروریزی انسان می گردد و گفت: ششمین گناهی که امام زین العابدین(ع) آن را سبب پرده دری و برباد رفتن آبرو انسان از سوی خداوند عنوان کرده اند، سبک شمردن و مسخره کردن زنان و مردان دیندار و متعبد و متدین است.

امام جمعه موقت دامغان خاطر نشان کرد: امروزه حفظ چادر، حجاب و نجابت امر به معروف و نهی از منکر عملی است، فردی که در جمع روزه خواران روزه نگه می دارد آمر به معروف و ناهی از منکر است، همانا امام سجاد(ع) از این رو توهین و خار کردن اهل دین را از گناهانی برمی شمارند که آبروی فرد را می برد.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان تنبلی و کاهلی در انجام واجبات را نیز هفتمین گناهی عنوان کرد که امام چهارم(ع) آن را سبب رسوایی دانسته اند و اظهار داشت: عمل و توجه روز افزون به واجبات و تکلیف مداری و دوری گزیدن از محرمات از بارزترین شاخصه های سعادتمندی زندگی مؤمنان به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار