استاندار چهارمحال و بختیاری به مدیران سازمان حفاظت محیط زیست كشور اخطار کرد، كه به مسایل حاشیه ای و خلاف قانون دامن نزنند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۱۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، خطاب به شیبرین ابوالقاسمی، مدیر پروژه ملی حفاظت و توسعه پایدار كوهستان زاگرس مركزی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست كشور گره های فراوانی را در مسیر توسعه این استان ایجاد كرده است.

قاسم سلیمانی دشتكی تأكید كرد: قرارگیری برخی سكونت گاه های چهارمحال و بختیاری مانند روستاهای شیخ شبان از توابع شهرستان بن و رحیم آباد از توابع شهرستان كیار در مناطق حفاظت شده شیدا و هلن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست كشور، باعث بروز مشكلات فراوانی برای مردم این مناطق شده است.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه غیرقانونی، خلاف عرف و بدون نظارت سازمان حفاطت محیط زیست كشور با وزارت نیرو در خصوص پروژه گلاب، از دیگر مشكلات ایجاد شده برای چهارمحال و بختیاری از سوی این سازمان محسوب می شود.

سلیمانی دشتكی تصریح كرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری از سیستم حاكم بر مدیریت سازمان حفاطت محیط زیست كشور راضی نیست و به همین دلیل از تصویب و اجرای طرح حفاظت و توسعه پایدار كوهستان زاگرس مركزی نیز واهمه و ترس دارد.

وی بیان داشت: اگر قرار است سازمان حفاظت محیط زیست كشور اینگونه مدیریت و عمل كند، پس مسوولان این سازمان راه خودشان را بروند و مسوولان چهارمحال و بختیاری نیز مسیر خود را می روند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: همین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست كشور باعث قطع ارتباط و همكاری مسوولان این استان با آن سازمان می شود.

وی عنوان داشت: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری اكنون مخالف برخوردهای سازمان حفاظت محیط زیست كشور است و این صحیح نیست كه مسوولان این سازمان وعده های بدون عمل بدهند.

سلیمانی دشتكی اظهار كرد: به مدیران سازمان حفاظت محیط زیست كشور اخطار می كنیم كه به چنین مسایل حاشیه ای و خلاف قانون دامن نزنند.

وی اجرای پروژه های توسعه ای و قانونی را خواسته اصلی مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: در صورتی به سازمان حفاظت محیط زیست كشور كمك كرده و با مسوولان آن همراهی می كنیم كه اصول قانونی را رعایت كنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان كرد: اجرای پروژه های داخلی هیچ ربطی به سازمان حفاظت محیط زیست كشور ندارد و البته این در صورتی است كه این سازمان در اجرای پروژه های ملی استان نیز سنگ اندازی می كند.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه، سازمان حفاظت محیط زیست كشور ادامه اجرای یكی از پروژه های چهارمحال و بختیاری كه در سال های گذشته تاكنون برای آن افزون بر یك هزار میلیارد ریال هزینه شده را با مشكل مواجه كرده است.

سلیمانی دشتكی عنوان كرد: مگر مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور خواب بوده اند كه از همان ابتدا جلوی اجرای این پروژه را نگرفته اند.

وی گفت: تا زمان رفع مشكلات مربوط به اجرای پروژه های توسعه ای چهارمحال و بختیاری، این استان هیچ گونه همكاری ای با سازمان حفاظت محیط زیست كشور ندارد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدیریت ارشد این استان برای ادامه روند اجرایی پروژه های مربوطه، پس از برگزاری جلسه با دستگاه های نظارتی، قضایی و امنیتی، اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی تأكید كرد: دیگر نمی توانیم مردم نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و به ویژه اهالی روستاهای شیخ شبان و رحیم آباد را به خاطر بدقولی مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور معطل كنیم.

سلیمانی دشتكی افزود: در صورت ادامه این روند از سوی مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور، هیچ حمایتی از برنامه های این سازمان در چهارمحال و بختیاری نمی كنم.

وی تصریح كرد: با این روندی كه مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست كشور در چهارمحال و بختیاری اجرا می كنند، حتی برای ثبت ذخیره گاههای زیست کره تنگ صیاد و سبزكوه در یونسكو، دچار تردید شده ام.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همكاری مسوولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با یكدیگر، نقش مهمی در راستای سرعت بخشی به روند اجرایی تكمیل و بهره برداری از پروژه های توسعه ای استان دارد.

وی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را زبان گویای مردم اعلام و اضافه كرد: پرهیز از دخالت در امور و وظایف همدیگر، باعث افزایش بهره وری در مدیریت و رشد شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف می شود.

سلیمانی دشتكی عنوان داشت: از نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم تا با همدلی، همراهی و وحدت رویه بیشتر نسبت به دوره های گذشته، برای رسیدن به شاخص های مطلوب در طرح های ملی و استانی تلاش كنند.

وی اظهار كرد: افزایش اشتغال، كاهش نرخ بیكاری، رونق اقتصادی، توسعه عمرانی و اجرای پروژه های مهمی مانند راه آ هن، جاده سازی، بهداشت و درمان، امور فهنگی، و تأمین آب در بخش های آشامیدنی، صنعت و كشاورزی از مهمترین برنامه های مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری در سال جاری به شمار می رود.

ارسال نظرات