مردانی گفت: مستند 25 دقیقه ای شهدای غواص برای نخستین بار به مناسبت سالروز تشییع پیکر 175 شهدای غواص به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۴۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

محمد‌علی مردانی، تهیه کننده مستند گزارش شهدای غواص و دریادلان خط شکن در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: سال گذشته در چنین روزهایی مطلع شدیم که 175 شهید غواص که در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نایل آمدند تشییع می شوند. برهمین اساس روابط عمومی سازمان بسیج تصمیم گرفت تا مستند _ گزارشی از این رویداد مهم تهیه کند.

وی تصریح کرد: ما در جریان برگزاری این مراسم از روز قبل در دانشگاه تهران حاضر شدیم و از حال و هوای خاص مراسم و نواها و سخنرانی ها ، گزارشی تهیه کردیم.بر همین اساس فردای آن روز آماده تشییع مراسم شهدای غواص بودیم و مقرر شد تا چهار دوربین مستقر شود.

مردانی عنوان کرد: وقتی تشییع آغاز شد حضور جمعیت همه ما را شگفت زده کرد،به طوری که اگر به جای 4 دوربین 40 دوربین هم وجود داشت نمی توانستیم عظمت کار را به تصویر بکشیم.

وی افزود: این تشییع به قدری با شکوه بود که از هر قشر با تیپ و شکل های مختلف حضور داشتند و همچون حماسه 9 دی در قاب تصویر نمی گنجید.این مستند_ گزارش 25 دقیقه ای برای نخستین بار به مناسبت سالروز تشییع پیکر 175 شهدای غواص امروز یا فردا به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

این تهیه کننده با ابراز تأسف از خلق تصاویر ناب بیشتر از این مراسم گفت: شاید مهم ترین افسوس ما نبود دوربین های بیشتر برای به تصویر کشیدن لحظات ناب، اشک ها و احساس کم نظیر مردم بود.

وی در مورد ساخت مستند های دیگر پیرامون شهدا خاطرنشان کرد: قصد داریم در آینده نزدیک مستند هایی ویژه شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا تهیه کنیم.

ارسال نظرات