خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که قطعاَ پیش‌دبستانی در سال تحصیلی آینده اجباری است، گفت: در مناطقی که توان پرداخت شهریه وجود ندارد آموزش‌وپرورش شهریه را از منابع دولتی یا غیردولتی تأمین و پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۵۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری  بسیج منطقه خوزستان، محمد تقی‌زاده در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که امروز یک‌شنبه، 23 خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی و اجباری‌شدن آن در استان، اظهار کرد: توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی در دستور کار است و طی 2 سال سطح پوشش پیش‌دبستانی از 30 هزار نوآموز به 75 هزار نوآموز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در بودجه امسال اعتباراتی جهت توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی در نظر گرفته شده است؛ همچنین معاونت ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با توجه به شرایط خاص استان، توسعه پیش‌دبستانی را در اولویت قرار داده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که سال تحصیلی آینده 107 هزار دانش‌آموز در استان در پایه اول ثبت‌نام کند این در حالی ‌است‌ که سال گذشته 76 هزار نوآموز در دوره‌های پیش‌دبستانی شرکت کردند، بنابراین باید دوره‌های پیش‌دبستانی توسعه پیدا کند.

تقی‌زاده با اشاره به روند آموزش در دوره‌های پیش‌دبستانی، گفت: مربیان دوره پیش‌دبستانی تحصیلات دانشگاهی را طی کرده و در طول سال تحصیلی نیز آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند، روند به‌کارگیری آن‌ها نیز مانند استخدام معلمان رسمی و از طریق گزینش انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که بر الزامی‌شدن دوره پیش‌دبستانی تأکید داریم، تصریح کرد: در جلسه با رؤسای ادارت و نواحی آموزش‌وپرورش به این امر تأکید کرده‌ایم و ابلاغ شده است که در ورودی هر مدرسه بنری نصب و روی آن نوشته شود که دوره پیش‌دبستانی اجباری شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به شهریه دوره پیش‌دبستانی، اظهار کرد: در مناطق حاشیه شهر و روستا که برخی خانواده‌ها توان پرداخت شهریه را ندارند، آموزش‌وپرورش از منابع دولتی و غیردولتی شهریه را پرداخت خواهد کرد اما قطعاَ دوره پیش‌دبستانی در سال تحصیلی آینده اجباری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها